حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء غزه + فیلم

ارتش رژیم اسرائیل با حمله به بخشی از بیمارستان الشفاء غزه، جان بیش از ۸ هزار آواره و کادر درمان در این بیمارستان و محوطه آن را در خطر قرار داده است.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه در چهلمین روز جنگ غزه، مناطقی در شهر‌های غزه، خان‌یونس و دیرالبلح را واقع در نوار غزه بمباران کردند که در اثر آن گفته می‌شود شماری شهید و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همزمان با محاصره بیمارستان و مجتمع الشفاء در غرب شهر غزه (شمال نوار غزة)، رژیم اسرائیل اطراف این بیمارستان را هدف حملات خود قرار داد. 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز گفت: «بمباران وحشیانه اسرائیل در نزدیکی مجتمع پزشکی الشفا ادامه دارد. با تداوم بمباران‌ها، وضعیت مجتمع بسیار خطرناک شده است».

وی با بیان اینکه خودرو‌های نظامی صهیونیستی از هر طرف مجتمع الشفاء را محاصره کرده‌اند، توضیح داد: «تانک‌های اسرائیلی مقابل ورودی این مرکز درمانی هستند».
این مقام فلسطینی همچنین افزود: «ما اکنون در یک چرخه مرگ بر اثر بمباران و محاصره اشغالگران در مجتمع الشفاء هستیم. ۱۵۰۰ کادر درمان و حدود ۷۰۰۰ آواره در داخل مجتمع هستند».

همزمان با اعلام نزدیک شدن تانک‌های رژیم اسرائیل به ورودی بیمارستان الشفاء، سخنگوی وزارت بهداشت غزه به شبکه الجزیره گفت که ارتش این رژیم رسما به ما اعلام کرده که قصد یورش و ورود به این بیمارستان تا دقایقی دیگر را دارد که ۸۵۰۰ کادر درمانی و پناهنده در آن جمع شده‌اند.

المیادین: ارتش صهیونیستی در ورودی‌های بیمارستان الشفاء مستقر شده است

شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که عناصر و تانک‌های رژیم اسرائیل به ورودی‌های بیمارستان الشفاء واقع در غرب شهر غزه رسیده‌اند.

رسانه‌های فلسطین دقایقی پیش گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل با «منیر البرش»، وزیر بهداشت نوار غزه تماس گرفته و گفته است که تا لحظاتی دیگر، عناصر ارتش اسرائیل وارد این بیمارستان خواهند شد.

مدیریت بیمارستان الشفاء نیز اعلام کرد که ارتش اسرائیل یورش به این بیمارستان را آغاز کرده است.

بیمارستان الشفاء غزه

وضعیت نگران کننده بیمارستان الشفاء غزه

همزمان با اعلام آغاز یورش نظامیان ارتش رژیم اسرائیل به بیمارستان الشفاء غزه، همه تماس‌ها و ارتباطات با این بیمارستان قطع شده و این بیمارستان در تاریکی به سر می‌برد. 

رویترز حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفاء غزه را تأیید کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل دست به «عملیات» در بخشی از بیمارستان الشفاء غزه زده است. همزمان نیز ارتش صهیونیستی مدعی شد که این حمله علیه حماس بوده است و کاری با کادر درمان و بیماران و پناهنده‌ها در این بیمارستان کاری ندارد!

 کاخ سفید نیز در اولین اظهار نظر درباره حمله به بیمارستان الشفا مدعی شد: «ما از هدف قرار دادن بیمارستان حمایت نمی کنیم و نمی خواهیم شاهد تبادل آتش در بیمارستانی باشیم که در آن افراد بی گناه، درمانده و بیمار در حال تلاش برای دریافت مراقبت های پزشکی هستند.»

حماس: ادعا‌های آمریکا در مورد بیمارستان‌ها را قویا رد می‌کنیم

باسم نعیم از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: تمامی ادعا‌های دولت آمریکا در مورد بیمارستان‌های غزه را شدیدا رد می‌کنیم. دولت بایدن چندین مرتبه اقدام به دروغ‌پردازی کرد که بعدا برای همه مشخص شد. از حضور هر کمیته بین‌المللی بی‌طرفی در غزه برای اطلاع از وضعیت بیمارستان‌ها استقبال می‌کنیم.

وی گفت: ۷۰ هزار فلسطینی آواره و بی‌سرپناه در بیمارستان‌های غزه اسکان داده شدند و اصلا عاقلانه و منطقی نیست که در داخل آن‌ها اقدامات نظامی انجام گیرد. در داخل غزه تونل‌هایی وجود دارد، اما ما به امنیت شهروندان اهمیت می‌دهیم. دشمن صهیونیستی نه فقط بیمارستان شفا، بلکه بیمارستان‌های زیادی را بمباران کرده است. دشمن پس از ۵ سال از کشف هرگونه سرنخی از شالیت ناکام ماند و مجبور به مذاکره با ما شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مسئول کامل یورش به محوطه مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه دانست.

لحظاتی از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا و وضع فلسطینیان در این بیمارستان

العالم: تلاش رژیم اشغالگر برای پیدا کردن مدارکی دال بر وجود نیروهای مقاومت در بیمارستان الشفاء

اسراء البحیصی، خبرنگار العالم مستقر در غزه درباره شرایط کنونی بیمارستان الشفاء گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که دریافت کرده ایم نیرو‌های رژیم اشغالگر شماری از افراد موجود در آنجا از جمله فعالان و خبرنگاران حاضر را بازداشت کرده اند. گفته می‌شود رژیم اشغالگر دروازه‌ای الکترونیکی در ورودی غربی بیمارستان الشفاء نصب کرده است و احتمال می‌رود این کار زمینه سازی برای تخلیه بیمارستان باشد. این دروازه مجهز به سیستم ثبت اثر انگشت و دیگر تجهیزات الکترونیکی است که ورود و خروج افراد از آنجا را ثبت می‌کند. طبق آخرین اطلاعات، نیرو‌های اشغالگر در ساختمان اورژانس و بخش جراحی هستند. هم اکنون حدود ده هزار نفر شامل شهروندان فلسطینی و بیماران و زخمی‌ها و کادر درمان در بیمارستان هستند.

وی افزود: افراد حاضر در بیمارستان اعلام کردند حتی یک گلوله از داخل بیمارستان هنگام ورود نیرو‌های اشغالگر به بیمارستان به سمت آن‌ها شلیک نشد که نشان دهنده عدم وجود نیرو‌های مقاومت در بیمارستان است، ولی رژیم اشغالگر اصرار دارد ثابت کند نیرو‌های مقاومت، از بیمارستان و بخش‌های مختلف آن استفاده می‌کردند، ولی فعلا هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود پیدا نکرده اند. ابتدا می‌گفتند می‌خواهیم وارد بیمارستان شویم تا به دنبال فرماندهان حماس بگردیم و گروگان‌ها را آزاد کنیم، اما پس از آن اعلام کردند شاید گروگان‌ها را آزاد کنیم. به این ترتیب رژیم اشغالگر به تدریج از مواضع سابق خود عقب نشینی می‌کند. آن‌ها هنوز چیزی برای اثبات سخنان خود در خصوص وجود نیرو‌های مقاومت در بیمارستان پیدا نکرده اند، اما اوضاع بیمارستان بسیار وخیم است.

خبرنگار العالم گفت: اوضاع در خارج از بیمارستان الشفاء نیز بسیار وخیم است. خانیونس نیز هدف حملات شدید قرار گرفت و تعداد زیادی از افراد در حمله به یک منزل در این شهر به شهادت رسیدند و شمار زیادی هم زخمی شدند. از ورود کمک‌ها به نوار غزه جلوگیری می‌شود. ۳۷ دستگاه خودروی حامل کمک در مصر منتظر اجازه ورود به نوار غزه هستند، اما به آن‌ها مجوز داده نمی‌شود. به سبب فقدان سوخت برای استفاده از خودرو‌ها و کامیون‌ها و دیگر تجهیزات مورد نیاز، امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد و روند نجات زخمی‌ها نیز به سبب فقدان سوخت با کندی بسیار صورت می‌گیرد و حتی خودرو‌های امدادی قادر به فعالیت در همه مناطق نیستند.

وی افزود: مقاومت همچنان به درگیری با نیرو‌های اشغالگر بخصوص عناصری که تا داخل محله‌های مسکونی غزه پیشروی کرده اند، ادامه می‌دهد. دیروز از کشته شدن ۹ تن از نیرو‌های اشغالگر خبر دادیم و رژیم اشغالگر نیز به کشته شدن آن‌ها اذعان و مشخصات آن‌ها را اعلام کرد. رژیم اشغالگر صبح امروز اسامی دو تن از آن‌ها را اعلام کرد. مقاومت همچنین از انهدام ۲۲ خودروی نظامی از جمله تانک و نفربر و بلدوزر زره‌پوش خبر داد. درگیری بین نیرو‌های مقاومت و اشغالگران بخصوص در محور‌های شمال غزه از جمله بیت لاهیا و اردوگاه الشاطئ و منطقه الکرامه و شرق محله زیتون و مناطق غربی نوار غزه ادامه دارد. مقاومت با امکانات محدود و سلاح‌های دست‌ساز خود به مقابله با صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد.

مسئول اورژانس مجتمع درمانی الشفاء: اوضاع فاجعه‌بار است/ منفجر کردن در‌های بیمارستان

 «عمر زقوت»  مسئول اورژانس مجتمع بیمارستانی الشفاء غزه گفت: اوضاع در این مرکز بحرانی و فاجعه آمیز است و هر روز افراد بیشتری جان خود را از دست می‌دهند. اشغالگران شمار زیادی از آوارگان حاضر در این مجتمع را بازداشت، عریان و آن‌ها را با چشم‌های بسته به مکان نامعلومی منتقل کردند.

وی اضافه کرد: نظامیان اشغالگر بیشتر در‌های بیمارستان را منفجر کردند و ترکش‌های این انفجار‌ها به افراد حاضر در بیمارستان اصابت کرد. کادر پزشکی در حال تلاش برای نجات مجروحان بستری در این مجتمع درمانی هستند.

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست پس از ورود به این مجتمع بیمارستانی، اقدام به تیراندازی در اتاق‌های محل بستری بیماران کردند و صدای انفجار‌های شدیدی در اطراف این بیمارستان به گوش می‌رسد.

منابع مطلع موجود در مجتمع درمانی الشفاء نیز به الجزیره اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش به مجتمع درمانی الشفاء، شماری از آوارگان پناهنده موجود در آن را بازداشت کرده اند.

در همین حال، مرکز اروپایی مدیترانه‌ای حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی، مجتمع بیمارستانی الشفاء در شهر غزه را به مرکز بازداشت و شکنجه تبدیل کرده است. با وجود ادامه شلیک‌ها (توسط نظامیان صهیونیست) در این مجتمع درمانی، نگران کشتار (فلسطینیان) در آن هستیم.

آمبولانس در بیمارستان الشفاء غزه

نگرانی شدید صلیب سرخ جهانی از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء

 صلیب سرخ جهانی از حمله امروز (چهارشنبه) رژیم صهیونیستی به مجتمع بیماراستانی الشفاء غزه ابراز نگرانی عمیق کرد.

سخنگوی صلیب سرخ در غزه تاکید کرده که با تمام طرف‌ها تماس برقرار کردیم تا در بیمارستان شفا فاجعه رخ ندهد. وی گفت که ما آماده ایفای نقش خود به عنوان واسطه بیطرف هستیم، اما تدابیر امنیتی لازم برای انجام این کار را نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
عزیزان فرموده بودن که جنایت در غزه از حد بگذره ، سکوت نخواهیم کرد ! لطفا هروقت جنایت از حد گذشت به ما هم خبر بدین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسراییل
اما همون‌طور که انگار برای حماس هدف وسیله رو توجیه می‌کنه که بیمارستان رو سپر نظامی کنه برا شما هم انگار هدف وسیله رو توجیه می‌کنه که با عدم صداقت و گفتن تمام واقعیت کار خودتون رو پیش ببرید
والا تا جایی ما از اسلام خوندیم و دیدیم این روش اسلام نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
اسرائیل برای کل جهان خطر است و باید با ان مبارزه کرد نابودی اسرائیل نزدیک است در اینده نزدیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
دلیل حمله رو هم بگید
طرف که درد ندارن بیخود به بیمارستان حمله کنه و جو جهانی رو علیه خودش بکنه
میخواید با دروغ و تزویر تبلیغات کنین؟ این روش اسلامی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خدا اسرائیل رو لعنت کند
Iran (Islamic Republic of)
مجید صمدی ایوری
۱۰:۳۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنت شون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خدا خیرتون نده آمریکا و اسرائیل و حامیان اسرائیل و آمریکا رو
به خاک سیاه بنشینید
خدایا تقاص این مظلومان رو بگیر
اینکه غزه دیگه بیمارستان نداره واقعاً فاجعه است
خدایا باران سنگ نازل کن بر این کثافات و نجاسات زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
اوج بی رحمی پستی وحشی گری رو از طرف اسرائیل و آمریکا و تمدن لجن غرب در غزه شاهد هستیم خدایا تو شاهد باش اینان وارثان یزیدها وشمرها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خدا بایدن کثیف و نتانیاهو خونخوار را همانند شارون به درک واصل خواهد کرد.
اینها جنایتکار جنگی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
چرا هیچکی کاری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
اسراییل را زیادی بزرگش کرده اند یمن را ببینید با وجود آنکه از تسلیحات و موشک های خیلی قوی برخوردار نیست به اسراییل موشک میزند خوب چه شد؟ آیا اسراییل به یمن حمله اتمی کرد؟ خمینی میگفت هر کشور اسلامی چند سطل آب بریزد اسراییل نابود است البته راههای غیر جنگی هم وجود دارد مثل اتحاد کشورهای اسلامی و بستن شیر نفت بروی اروپا و امریکا باعث فلج شدن اقتصادشان میشود همچنین جلوگیری ترکیه از ارسال سوخت به جنگنده های اسراییل آنوقت است که اسراییل گورش را گم میکند بلکه هم همین یمن و عراق و سوریه و لبنان کافی باشد برای شکست اسراییل خلاصه اینکه اسراییل و اروپا و مریکا با حمایت و با سکوت کشورهای عربی و با نفت حکومت های اسلامی زنده هستند باید ترس را کنار گذاشت اگر هم جنگ بشود باید جنگید یکبار برای همیشه اسراییلی های فتنه ای را باید بطور کامل نابود کرد مرگ یکبار شیون یکبار
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
اگر زیر بيمارستان‌هاي غزه تول نبود الان مردم اینقدر کشته نمی‌دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
چرا نمیگی چرا به بیمارستان حمله میکنن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
از غم و اندوه آنچه به سر مردم غزه میاد بمیریم کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خب بمیر دعامیکنم زودتبمیری انشالله دق کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
سلام نکته عجیبیه کالابرگ الکترونیکی آبان شارژ نشده هیچ خبرگزاری پیگیرش نیست علت چیه کی شارژ میشه واقعا چرا پیگیر نیستین سوژه به این پرمخاطبی رو ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خدا واقعاً لعنتتان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
الهی میمردم این روزها رو نمی دیدم.حالا که کاری از دستم برنمیاد.این حد انسان نبودن و توحش؟؟ خدا لعنتتون کنه.خدا نابودتون کنه.خداوند انشالله هر چه زودتر ازتون انتقام بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
داداش نمی‌خواد از اینجا طلب مرگ کنی
پاشو برو غزه شهید بشو حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خون این بیگناهان به گردن اونهایی که زیر بیمارستان تونل زده اند و از بیمارستان برای اهداف دیگه استفاده می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
اسراییل سالهای سال دروغگو و فریبکار بوده ...قبل اینکه حرفی بزنی فکر و تحقیق کن تا بفهمی کی راست میگه و حقیقت چیه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا 1368
۰۹:۳۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
برادر بزرگوار من هم نمیدونم واقعا هست یا نه ولی وقتی اطلاعات دقیق نداری الکی حرف نزن.
یک رزمنده و نظامی خیلی باید بی شرف باشه که همچین کاری بکنه.تحت تاثیر اخبار خارجی و دروغ قرار نگیر.اگه سند داری ادعا کن
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۹:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خر و گاو هم از شما فهمیده ترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
تو دیگه دست بی شرفا رو از پشت بستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
حرفت مثل لبخندهای بایدنه که خونخواره و میخواد همه چیو به سیاست ربط بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
دهنتو ببند منافق،غربزده عقب مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
چرت و پرت میگی فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
نوشته تون باعث تاسف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خدا هر چی مریضه رو شفا بده
طرف بمب میریزه سر مردم بی گناه و زن و بچه رو به خاک و خون میکشه
بعد شما میای میگی خونش گردن فلان که اصلا سند و مدرکی هم نیست که اونجا تونل زدن؟
خب چرا اینا که رفتن اونجا رسیدن یه فیلم از تونله نمیدن بیرون؟
تو قرآن میگه : فی قلوبهم مرضا
دقیقا مصداق این دوستمونه که اینجوری نظر میزاره
راستی از آلبانی بیرونتون نکردن هنوز یا داری از جای دیگه کامنت میزاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
دقیقا همین است . لعنت به اسرائیل و انشاا.. نابودی هر چه سریعتر آن
ولی با چه منطقی بالای مدرسه ای که بچه ها در حال درس خواندن است باید خمپاره انداز نصب کرد که اسرائیل معلون هم مدرسه را بزند .
خدمت حماس میگویم دوران جمله هدف وسیله را توجیه میکند گذشته است با فکر و منطق باید جلو رفت .
انشالا به زودی این جنگ پایان می یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
حجت ادب از که آموختی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
لابد نیاز بوده که تونل زذن
اونا نباید تجاوز بکنن به بیمارستان و مدرسه و بی گناهان
البته حماس گناه کار نیست مجاهد فی سبیل الله هستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
مگه رفتی اونجا رو کندی و تونل دیدی یا از شبکه های دروغ پرداز مثل من و تو خبر میگیری.راستی شبکه من وتو به گدایی افتاده و تعطیل شده خبر داری هههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
چرا همه پرسنل این بیمارستان مردان بالای ۲۰ سال هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۱۰:۰۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
از اسرائيلي ها هم جلو زدي
انتظار داري كسي كه ديپلم هم نگرفته پزشك يا پرستار يا كارمند باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
چون اسرائیل پیاده نظامی مثل تو داره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
یعنی چی این حرف؟؟؟؟ کل پرسنل همه ی ادارات و بیمارستان ها بالای ۲۰ سال هستن دیگه
میخواستی ۱۵ سالشون باشه؟؟؟
آخرین اخبار