برداشت از حساب با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا

فردی که به بهانه طرح شکایت از شهروندان اقدام به ارسال پیامک جعلی حاوی بدافزار و برداشت از حساب مالی آن‌ها می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

 رئیس پلیس فتا گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی برداشت غیر مجاز ازحساب بانکی آن‌ها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه دریافت خدمات بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.


سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباختگان پس از دریافت پیامکی با عنوان شکوائیه علیه شما و ورود به لینک معرفی شده با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه و دانلود آن جهت احراز هویت، مبلغ ۵۰ هزار ریال از کاربران درخواست کرده که پس از وارد شدن به درگاه معرفی شده جهت واریز وجه، کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شده است.


او گفت: در بررسی‌ها مشخص شد درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده اند درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را به سرقت برده است و لینک جعلی نیز با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی اقدام به سرقت رمز یکبار مصرف افراد کرده است.


رئیس پلیس فتا استان افزود: فرد کلاهبردار شناسایی و متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.


سرهنگ مرتضوی افزود:پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نمی‌باشد و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار