مصرف سالانه ۴.۵ میلیون تن کنجاله سویا در کشور

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار، سالانه ۴.۵ میلیون تن کنجاله سویا و ۲ میلیون تن ذرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در هشتمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت:  تولیدات در بخش دام و طیور تخصصی شده و ایران در این حوزه از جهان عقب نیست.

او افزود: ایجاد تحول در مکانیزاسیون و اصلاح نژاد برای تحقق بهره‌وری، تولید و تأمین خوراک و تغذیه مناسب جزء اولویت‌های صنعت دام و طیور است، اما بهره‌وری نیاز به بسترسازی دارد و باید این امر از خوراک شروع شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: در پرورش طیور خوراک فرموله مساله مهمی است، اما سیاست گذاری به نحوی است که کارخانه‌های پیشرو نتوانند استعداد‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

ابراهیمی افزود: برخی ذرت‌های دورریز به عنوان مصرف کارخانه برای کارخانجات تولید خوراک دام و طیور ارسال می‌شود؛ اگر محصولی دچار مشکل است، باید از چرخه مصرف خارج شود نه اینکه به کارخانجات خوراک دام ارسال می‌شود.  

او  با بیان اینکه ذرت، جو و کنجاله سویا بیشترین خوراک مصرفی کشور بوده است، گفت: سالانه ۲ میلیون تن ذرت، ۴ میلیون تن جو و ۴.۵ میلیون کنجاله سویا مصرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار