سیمور هرش:

نتانیاهو به مزخرفات دولت بایدن گوش نمی‌کند

یک خبرنگار آمریکایی نوشت: نتانیاهو به هیچ وجه به مزخرفات دولت جو بایدن گوش نمی‌کند، بلکه در غزه به هر کاری که خودش دوست داشته باشد دست می‌زند.

سیمور هرش خبرنگار تحقیقی آمریکا امروز سه‌شنبه در تارنمای «سابستک» نوشت:"بنیامین نتانیاهو به هیچ وجه به «مزخرفات» دولت جو بایدن گوش نمی‌کند، بلکه در غزه به هر کاری که خودش دوست داشته باشد دست می‌زند. "

هرش در این گزارش افزود: به رغم اعتراض‌های جهانی نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی بعد از تشدید عملیات ارتش اسرائیل برای از بین بردن حماس در غزه، مقام‌های آمریکایی همچنان بازدید‌های زیادی از تل آویو داشته‌اند. "

یک مقام آگاه در پاسخ به سوال هرش در خصوص اینکه "این حمایت‌های آمریکا از اسرائیل چه تاثیری داشته است؟ " گفت: "در واشنگتن خلاء قدرتی وجود دارد که نشان می‌دهد با وجود ادامه ارسال روزانه هزار بمب از آمریکا به اسرائیل، هیچ کس نیست این نمایش را اداره کند. "

این مقام در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار تحقیقی آمریکایی افزود: "در واقع یک هرج و مرج در کاخ سفید حاکم است. چون آن‌ها بار‌ها حرف‌های مشابهی تکرار می‌کنند و کار‌هایی انجام می‌دهند، به گمان اینکه بایدن بار دیگر در انتخابات برنده خواهد شد. این ترسناک و شرم‌آور است. "

نشریه پولیتیکو هفته گذشته به نحوی در یک گزارش به انتقادات دیپلمات‌های آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی پرداخته بود که از کاهش روزافزون اعتماد این دیپلمات‌ها به رویکرد بایدن در قبال بحران خاورمیانه حکایت می‌کرد.

این یادداشت همچنین نشان دهنده احساسات بسیاری از دیپلمات‌های آمریکایی رده‌های متوسط و پایین است. اگر چنین اختلافات داخلی تشدید شود، می‌تواند سیاست گزاری دولت بایدن در قبال منطقه را دشوارتر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
فقط فقط خدا میتونه دیگه جلوی این شیطان رو بگیر از دست بشریت کاری بر نمیاد تمام.
آخرین اخبار