گزارش واشنگتن پست از احتمال آتش‌بس ۵ روزه در غزه

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از مقامات صهیونیست گفت که حماس و رژیم صهیونیستی به توافق آتش‌بس ۵ روزه نزدیک شده‌اند.

دیوید ایگناتیوس، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام رده بالای صهیونیست ادعا کرد که رژیم صهیونیستی و حماس به توافقی درخصوص اسرا نزدیک شده‌اند که به موجب آن بیشتر اسرای زن صهیونیستی آزاد می‌شوند.  

 این روزنامه‌نگار آمریکایی به نقل از این مقام صهیونیست که نامش فاش نشد، گفت: در صورت حل شدن جزئیات نهایی، توافق ممکن است ظرف چند روز اعلام شود. شروط کلی توافق مشخص شده است.

او در این خصوص اعلام کرد توافق اولیه آزادی زنان و جوانان صهیونیست را به صورت گروهی و همزمان با آزادی زنان و جوانان فلسطینی اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی، فراهم خواهد کرد.

 این مقام صهیونیست به واشنگتن پست گفت که انتظار می‌رود توافق مبادله اسرا با آتش بس موقت شاید برای مدت پنج روز ادامه داشته باشد. این آتش بس امکان انتقال برای اسرای صهیونیست به اراضی اشغالی را فراهم می‌کند، در مقابل این امر می‌توان کمک‌های بین المللی بیشتری به غیرنظامیان فلسطینی در غزه ارائه کرد.

 این ستون نویس واشنگتن پست اعلام کرد که تعداد زنان و جوانان فلسطینی که ممکن است آزاد شوند نامشخص است، اما یک مقام عرب هفته گذشته به او گفت که حداقل ۱۲۰ نفر مدنظر هستند.

رویترز روز دوشنبه فاش کرد که گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، اعلام کرد که میانجیگران را از آمادگی خود برای آزادی حدود ۷۰ کودک و زن در جریان آتش بس پنج روزه آگاه کرده است.

سخنگوی «گردان‌های القسام» در یک فایل صوتی گفت: میانجی‌گران قطری در ازای آزادی ۲۰۰ کودک و ۷۵ زن فلسطینی که مجموع زنان و کودکان بازداشت شده توسط اسرائیل است، تلاش‌هایی را برای آزادی زنان و کودکان اسیر (صهیونیست) انجام دادند.

او همچنین تاکید کرد که آتش بس باید شامل موارد مهم باشد و اجازه دهد کمک‌های امدادی به همه جای نوار غزه وارد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار