نظارت ویژه بر رستوران‌های بین راهی و اصناف قزوین

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: رستوران‌های بین راهی و اصناف، حتی در ساعت غیر اداری نیز رصد بهداشتی می‌شوند.

علیرضا مهرعلیان رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در راستای کنترل عوامل محیطی و بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط این مرکز، طبق دستورالعمل‌های بهداشتی، رستوران‌های بین راهی و اصناف، حتی در ساعات غیر اداری نیز رصد می‌شوند.

وی افزود:کنترل و بازرسی بهداشتی از اصناف، مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، اماکن بین راهی و رستوران‌ها با هدف بهبود وضعیت بهداشتی آن ها، می‌تواند گامی مؤثر برای ارتقای ایمنی و سلامت مواد غذایی و دستیابی به جامعه‌ای سالم باشد. 

مهرعلیان اضافه کرد: به همین منظور، از بیش از ۱۰ واحد صنفی شامل: رستوران بین راهی، فست فود، کافی شاپ، خوار و بار فروشی، قنادی و بستنی فروشی، توسط بازرسان بهداشت محیط این مرکز، در ساعت غیر اداری و به صورت سرزده بازدید میدانی انجام شد.

به گفته دکتر مهرعلیان، در این بازدیدها، فعالیت‌ها و اقداماتی که سلامت و ایمنی مواد غذایی شهروندان و مسافران را تامین می‌کند، توسط کارشناسان بهداشتی ارزیابی شد.

هاشم یوسفی رییس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: در این بازدیدها، چهار اخطار غیربحرانی برای رفع نواقص بهداشتی به مدیران چهار صنف داده شد.

یوسفی با بیان اینکه دو اخطار تعطیلی بحرانی هم به مدیران اصناف به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی داده شد، افزود: یک مورد نمونه برداری مواد غذایی نیز انجام شد. 

وی یادآور شد: در این بازدید مواد غذایی، یخچال‌ها و وضعیت روغن مصرفی استفاده شده در رستوران‌ها و فست فود‌ها و موارد مشابه، توسط دستگاه قابل حمل، سنجیده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.