تامین ۹۰۰ هکتار زمین برای مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

۹۰۰ هکتار زمین برای مسکن روستایی در استان چهارمحال و بختیاری تامین شده است.

فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰۰ هکتار اراضی مستعد برای الحاق به بافت روستایی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شناسایی و تامین شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها که تعهد استان ۱۴ هزار واحد است با مشکل تامین زمین روبرو نیستیم و تمامی واحد‌ها در دست احداث است که در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان تعدادی از این واحد‌ها افتتاح می‌شود.

ریاحی ادامه داد: در بخش شهری نیز ۸۰ درصد زمین مورد نیاز تامین و در شهر‌هایی هم که به هر دلیل امکان تامین اراضی وجود نداشت تمهیداتی نظیر مشارکت مردمی پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تسهیلات مسکن روستایی سال ۱۴۰۱ آبان و آذر همین سال ابلاغ شد و به سبب شرایط آب و هوایی در عمل استان اقدام موثری صورت نگرفت و از ابتدای امسال عملیات احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن از سر گرفته شد.

وی، همچنین از تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی روستا‌های در معرض خطر استان در دور اول سفر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل سازمان برنامه و بودجه کشور و استان به نسبت مساوی در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در نظر گرفته شده است که تا امروز ۱۵۴ میلیارد ریال آن تخصیص و مراحل انتخاب پیمانکار انجام و عملیات اجرایی شروع شده که در طول امسال این اعتبار ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و جذب شده است.

ریاحی با اشاره به اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار جهت بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی در طول سه سال خبر داد و گفت: تاکنون از این مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته و عملیات اجرایی انجام شده که برای سالجاری ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و جذب شده است.

وی اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به منظور سند توسعه شهرستان کوهرنگ از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان در طول ۲ سال در نظر گرفته شده که از این مبلغ تاکنون ۷۰ میلیارد ریال اعتبار توسط برنامه و بودجه و بنیاد مسکن تخصیص و مراحل انتخاب پیمانکار انجام و عملیات طرح‌های هادی روستایی وارد مرحله اجرا شده است.

ریاحی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات نفت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای احداث مسکن نیازمندان در سطح استان تخصیص یافت که روند اجرایی آن در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.