تلاش برای نجات ۴۰ کارگر گیر افتاده در تونل هند

ده‌ها کارگر پس از فروریختن بخشی از یک تونل در حال ساخت در شمال هند سرگردان مانده‌اند.

عملیات نجات ۴۰ کارگر محبوس در داخل تونلی در حال ساخت در ایالت «اوتاراکند» صبح امروز (دوشنبه) در همچنان ادامه دارد و تیم‌های اورژانس موفق شدند از طریق لوله‌های آب، اکسیژن و غذا را برای کارگران گیرافتاده تامین کنند.

به گزارش آرتی، بخشی از یک تونل به طول ۴.۵ کیلومتر بین «سیلکیارا و دندالگان» که در بزرگراه ملی «براهماخال-یامونوتری» در حال ساخت است روز یکشنبه فروریخت و ده‌ها نفر در داخل آن گیر افتادند. این تونل بخشی از پروژه بلندپروازانه دولت فدرال برای بهبود اتصال در ایالت هیمالیا است، جایی‌که به دلیل شرایط آب و هوایی سخت، رانش مکرر زمین و ریزش بهمن برف معروف شده است.

حدود ۱۵۰ پرسنل امدادی از نیرو‌های ملی واکنش در بلایا، پلیس مرزی هند و تبت (ITBP) و سازمان جاده‌های مرزی (BRO) برای نجات مردم تحت فشار قرار گرفته‌اند. «ابیشک روهلا» مقام ارشد محلی، به تایمز آو ایندیا گفت: «عملیات نجات در شرایط جنگی در حال انجام است. ماشین‌های حفاری مستقر شده‌اند تا بتوان یک راه فرار امن ایجاد کرد.»

این عملیات شامل دو بیل مکانیکی و یک موتور هیدرولیک است که برای حذف آوار از تونل ۱۳ متری استفاده می‌شود.

تایمز او ایندیا در گزارش خود به گزارش از دو مقام محلی نوشت: «ما با کمی مشکل مواجه هستیم، زیرا آوار‌ها خیس هستند، اما تیم ما در حال انجام عملیات نجات است، ما حدود ۱۵ متر به داخل تونل حرکت کرده‌ایم و حدود ۳۵ متر هنوز پوشش داده نشده است.»

به گفته رسانه‌های هندی، مقامات سرانجام توانستند چند ساعت پس از وقوع این حادثه ناگوار با کارگران گرفتار شده تماس برقرار کنند. کارگران تائید کردند که تلفات جانی نداشتند و از مسئولان درخواست کردند که برای آن‌ها غذا ارسال کنند. مقامات محلی گفتند که بسته‌های غذا و آب از طریق لوله‌های آب برای آن‌ها تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
باید فورا مته های هوارسانی سوراخ برای تتفس بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
اونوقت جالبه میگن بعد از کار معدن دومین کار سخت بازیگری هستش !!
الان یکی که تو معدن کارمیکنه را ببینید وبعد یکیم که بازیگره را بگذارید کنارش و مقایسشون کنید .
یکی به فکر جونش و یه لقمه نون حلال و دیگری بازیگری و لم دادن گوشی به دست برای جمع کردن فالور (البته منظورم همه نیست) .
آخرین اخبار