رانندگان حادثه‌ساز تنبیه اجتماعی می‌شوند

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۷۰۰ هزار مورد اعمال قانون در بحث تخلفات حادثه ساز را طی ۷ ماهه سال جاری داشتیم.

سرهنگ صفر عبادی در خصوص آمار اعمال قانون تخلفات حادثه ساز توضیح داد و گفت: در شهر تهران و در ۷ ماهه سال جاری تاکنون نزدیک به ۲۷ هزار خودروی متخلف بدلیل انجام تخلفات حادثه سازی، چون، سرعت و سبقت و لایی کشی رانندگان آن‌ها به پارکینگ منتقل شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت و در بحث توقیفات ساعتی نیز ۱۴ هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز توقیف ساعتی شده اند که خودروی راننده متخلف در محل تخلف متوقف و این توقف ممکن است تا ۸ ساعت ادامه یابد.

سرهنگ عبادی اظهار داشت: نزدیک به ۷۰۰ هزار مورد نیز اعمال قانون در بحث سرعت و سبقت و تخلفات حادثه ساز را در سطح شهر تهران داشته ایم.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودرو‌هایی که شهروندان در هنگام تردد‌های خود مشاهده می‌کنند که با نصب بنر در معابر بزرگراهی توقیف شده اند به همین دلیل و در بحث توقیفات ساعتی و ارتکاب تخلفات حادثه ساز می‌باشد.

وی گفت: بزرگراه‌های یادگار، بابایی، خرازی و آزادگان ودیگر بزرگراه‌های شهر تهران برخورد با تخلفات حادثه ساز از سوی تیم‌های پلیس نامحسوس و تیم‌های بزرگراهی پلیس راهور تهران صورت می‌پذیرد.

سرهنگ عبادی بیان داشت: در حین توقیفات ساعتی راننده حتما می‌بایست در کنار خودروی خود حضور داشته که این خود یک نوع تنبیه اجتماعی می‌باشد.

وی ادامه داد: در مواقع شب همکاران بنده در خصوص تست سلامت رانندگان اقدام می‌کنند و رفتار رانندگان رصد می‌شود و توسط تیم‌های پلیس بزرگراه این موارد به جد برخورد و پیگیری می‌شود.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این خصوص در وحله اول و بار نخست گواهینامه ۳ ماه توقیف می‌شود و مقام قضایی این موضوع را تعیین تکلیف می‌کند و برای بار دوم اگر این موضوع تکرار شود به مدت ۶ ماه گواهینامه راننده توقیف و جریمه ۶۰۰ هزار تومانی نیز دارد که مجازات اجتماعی نیز از سوی مقام محترم قضایی در نظر گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
لطفا به فکر استاندارد خیابان ها و جاده ها باشید از روشنایی تا چاله ها و علایم رانندگی و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
وباعث حرکاتی که منجر به مسدود شدن گذرگاهها و ترافیک میگردند،اینا باید فرهنگسازی بشن .مثلا وقتی مسیری برای عبور خودروهای امدادی گذاشته شده یا هاشور خورده وقتی از این مناطق این عده عبور میکنن باعث مسدود شدن ترافیک در انتهای گذرگاه میشن
آخرین اخبار