چرا امتیاز استفاده از تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان در بشاگرد تعلق نمی گیرد؟

متقاضیان طرح تسهیلات فرزندآوری در شهرستان بشاگرد برای ثبت درخواست خود در سامانه و دریافت تسهیلات با مشکل مواجه اند.

شهروندان بشاگردی متقاضی دریافت تسهیلات فرزندآوری هنگام مراجعه برای نام نویسی و ثبت درخواست خود با مشکلاتی مواجه شده اند که موجب گلایه آنان شده است.

طبق گفته شهروند خبرنگار ما در شهرستان بشاگرد هرمزگان، وی دارای دو فرزند متولد سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۲ است و زمان مراجعه به سامانه برای ثبت نام با پیام به این کد ملی در شهرستان شما این امتیاز تعلق نمی‌گیرد روبرو شده است.

یعقوب دادعلی زاده فرماندار شهرستان بشاگرد استان هرمزگان در این خصوص گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ نرخ باروری در بشاگرد بالای ۲ و نیم ثبت شده است و بر همین اساس به متقاضیان در این شهرستان  خدمات تسهیلات فرزندآوری تعلق نمی گیرد.


بیشتر بخوانید:


او گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته و آمار مرکز بهداشت نرخ باروری در شهرستان بشاگرد پایین‌تر از میزان ثبت شده در مرکز آمار است و ما از طریق استانداری پیگیر تصحیح نرخ باروری هستیم و امیدواریم با تصحیح و رفع این مورد متقاضیان بتوانند از این تسهیلات و سایر خدمات بهره‌مند شوند.

براساس تبصره ذیل بند (ت) تبصره (۴) ماده (۱) قانون، تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.