آمادگی ۲۱ پایگاه هلال احمر قزوین برای خدمات دهی در فصل سرما

مدیرعامل هلال احمر استان قزوین از آمادگی ۲۱ پایگاه و ۶۰۰ نیروی هلال احمر قزوین برای خدمات دهی در فصل سرما خبر داد.

حسین خوئینی مدیرعامل هلال احمر استان قزوین گفت: جمعیت هلال احمر استان با ۲۱ پایگاه ثابت و سیار در طول سال در خدمت همه شهروندان و هم‌وطنان است.

وی با اشاره به شاه راه‌های مواصلاتی استان قزوین گفت: قزوین شاه‌راه مواصلاتی حدود ۱۱ استان کشور است و تقریباً یکی از بزرگ‌ترین محور‌های مواصلاتی با استان‌های غربی کشور محسوب می‌شود.

خوئینی با اشاره به موضوع مسافری و گردشگری استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در طول سال مسافران زیادی را از این گذرگاه‌ها به خود می‌بیند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: ضمن اینکه در فصل سرما هم با توجه به بارندگی‌هایی که اتفاق می‌افتد، مسدود شدن راه‌ها و لغزنده شدن جاده‌ها می‌تواند باعث گرفتار شدن مسافران در برف و کولاک شود که موجبات حوادث خطر‌های جاده‌ای را فراهم می‌کند.

وی ابراز کرد: جمعیت هلال احمر قزوین با توجه به وظیفه ذاتی خود، در آستانه فصل سرما و بارش‌های پاییزی و زمستانی نیز به صورت آماده‌باش بوده و بیش از ۶۰۰ نیروی نجات‌گر فعال خود را به حالت آماده‌باش درمی‌آورد.

این مسئول با اشاره به وضعیت تجهیزات هلال احمر استان گفت: بحث تجهیزات و ماشین‌آلاتی که جمعیت هلال احمر استفاده می‌کند به فراخور ماموریت‌ها و عملیات‌ها تهیه و آماده می‌شود و خوشبختانه از تجهیزات خوب و مناسبی برخوردار هستیم و قابلیت به کارگیری تک تک آن‌ها را داریم.

خوئینی اذعان کرد: محور‌های اصلی که درگیر برف و کولاک و حوادثی از این قبیل می‌شوند؛ محور‌های کوهستانی است که بیشتر دچار مسدودی می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: معمولاً در فصل بارش‌ها نیز در روستا‌های الموت، آوج و بوئین‌زهرا مسدوی و کولاک را داریم که بازگشایی آن‌ها با اداره راه و ترابری و راهداری است، اما امدادرسانی و خدمات‌رسانی به هم‌استان‌ها و هم‌وطنان در محور‌هایی که درگیر این حوادث و برف و کولاک می‌شوند را وظیفه فطری خود می‌دانیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال آمادگی لازم را برای کاهش حوادث جاده‌ای و ... در زمستان داریم. جمعیت هلال احمر یک مجموعه مردم نهاد است که در این مجموعه، درصد فعالیت و حضور اعضا کم و زیاد می‌شود.

خوئینی مدیرعامل هلال احمر استان قزوین در پایان گفت: از ابتدای ساماندهی هلال احمر استان تاکنون بیش از ۱۱ هزار عضو فعال در سطح استان داریم که در کنار دیگر عزیزان داوطلب به ارائه خدمات و آموزش‌های ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که توسط خود جمعیت برای این قشر و عموم مردم برگزار می‌شود، مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.