کاردار پیشین جمهوری اسلامی ایران در عربستان :

ملاقات‌های رئیس جمهور با مسئولان ریاض در تحقق آتش‌بس در غزه موثر است

کاردار پیشین جمهوری اسلامی ایران در عربستان درباره اهمیت سفر رئیس جمهور کشورمان به ریاض نکاتی را بیان کرد.

احمد دستمالچیان کاردار پیشین جمهوری اسلامی ایران در عربستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ریاض گفت: همزمان قرار است که کنفرانس سران کشور‌های اسلامی و سران اتحادیه عرب در ریاض برای بررسی بحران غزه تشکیل شود و رسیدن به یک توافق برای آتش‌بس و رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه که یک ماه است تحت محاصره شدید رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی قرار دارند و از آب، برق، سوخت و مواد غذایی محروم هستند مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: پس از جنایات بی شماری که رژیم کودک‌کش اسرائیل انجام داده است این کنفرانس به دلیل سطح مشارکت کنندگان که سران کشور‌های عضو هستند می‌تواند دارای اهمیت بسزا و حضور ایران در این کنفرانس نقش آفرین و تعیین کننده باشد. رئیس جمهور در  شرایطی به ریاض می‌رود که دو کشور بعد از مدت‌ها ملاقات‌های مهمی در سطح سران باهم خواهند داشت.

دستمالچیان افزود: هم در ملاقات‌های حاشیه این کنفرانس و هم در ملاقات‌هایی که رئیس جمهور با مسئولان ریاض خواهد داشت می‌تواند در تحقق آتش‌بس  غزه موثر باشد. زیرا همه کشور‌های اسلامی و عربی الان متحد هستند که آتش‌بس باید در غزه برقرار شود و آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع این امر هستند و حضور رئیس جمهور می‌تواند اهرم فشاری باشد بر این دو رژیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار