اف بی آی گوشی و وسایل الکترونیکی شهردار نیویورک را توقیف کرد

پلیس اف بی‌ای گوشی همراه و وسایل الکترونیکی شهردار نیویورک را برای تحقیق در ارتباط با فساد مالی در ستاد انتخاباتی او ضبط کرد.

وکیل کمپین اریک آدامز، شهردار نیویورک به رسانه‌های آمریکایی گفت که پلیس اف بی آی، تلفن همراه و دستگاه‌های الکترونیکی شهردار را توقیف کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، گفته می‌شود ستاد انتخاباتی آدامز متهم به فساد مالی است اما وکیل آدامز گفت او تاکنون به هیچ تخلفی متهم نشده است و با روند تحقیقات پلیس همکاری می‌کند. آدامز ۶۳ ساله که نزدیک به حزب دموکرات آمریکا است در بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام پلیس گفت: «من چیزی برای پنهان کردن ندارم.»

 روزنامه نیویورک تایمز که برای نخستین با از توقیف تلفن همراه شهردار دموکرات نیویورک خبر داده بود، در اوایل ماه جاری میلادی گزارش داد پلیس اف بی آی همچنین خانه برایانا ساگز، رئیس جمع‌آوری کمک‌های مالی ستاد انتخاباتی آدامز را بازرسی کرده است. او مظنون به پیشبرد همکاری غیرقانونی ستاد انتخاباتی آدامز، دولت ترکیه و یک شرکت ساختمانی مرتبط با ترکیه در نیویورک بود.

بر اساس قوانین انتخاباتی آمریکا، شرکت‌ها و دولت‌های خارجی مجاز به ارائه کمک مالی به ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های آمریکایی نیستند و این اقدام برای هر دو طرف پیگرد قانونی را به دنبال دارد.

آدامز یکصد و دهمین شهردار نیویورک است که در سال ۲۰۲۱ به این سمت انتخاب شد. او قبل از ورود به سیاست به مدت ۲۲ سال در اداره پلیس خدمت کرده و به سمت کمیسر ارشد رسیده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار