سفر‌های استانی دولت فرصت مغتنمی است که بتوان بر عمران و آبادانی استان افزوده شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه سفر‌های استانی دولت فرصت مغتنمی برای استان‌ها است، گفت: با ترسیم صادقانه وضع موجود باید شرایطی فراهم کرد تا تصمیم‌های متناسب با میدان گرفته شود و سفر‌های استانی دولت کاربردی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط افزود: نباید در خصوص مسائل استان سیاه‌نمایی کرد و نه اینکه همه چیز را گل و بلبل نشان داد.

وی با اشاره به وجود برخی زمزمه‌ها در خصوص احتمال سفر دور دوم رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سفر‌های استانی دولت فرصت مغتنمی است که بتوان همچنان بر عمران و آبادانی استان افزوده شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: هرچند ممکن است به دلیل وجود برخی از مسائل اقتصادی برخی از امور دیده نشود، اما این دولت کار‌های زیربنایی خوبی تاکنون انجام داده است.


بیشتر بخوانید


نکونام ادامه داد: هرچند تاکنون دخل و خرج آحاد جامعه به دلیل برخی مشکلات اقتصادی باهم توازن ندارد با این وجود در زمان حاضر با تلاش دولت در عرصه اقتصادی تا حدود قابل توجهی آرامش نسبی تامین شده است.

وی با تاکید براینکه سفر‌های استانی دولت سیزدهم کاربردی است و تشریفاتی نیست گفت: این دولت در سفر‌های استانی بیشتر به دنبال تعریف ساز و کار‌های مناسب و متناسب با اولویت‌های استان‌ها است.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در چنین دولتی که کار‌ها به درستی رصد و دنبال می‌شود حق و انصاف این است که باید صادقانه این دولت را همراهی کرد.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود با صداقت مشکلات و ضعف‌های موجود در استان بیان و منتقل شود تا به واسطه حضور دولت‌مردان تصمیم لازم برای برطرف کردن مشکلات گرفته و موانع رشد و توسعه در استان برطرف شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: بیان مسائل و مشکلات به گونه دیگر امری نابخشودنی است و باید از این فرصت استفاده شود.

وی یادآور شد: دولت‌های مختلفی دیده‌ایم و رویکرد‌های آن‌ها در ذهن و خاطره‌ها است، اما آن‌چه آرمان‌های این دولت را به منصه ظهور می‌رساند نیرو‌های کارآمد است که دولت را به آرمان‌های خود می‌رساند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پیشنهاد‌های تهیه شده برای مطرح شدن در سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری امید بخش و موثر است و آثار برخی از این کار‌ها در استان مشخص و امید آفرین است و باید تقویت شود.

وی اضافه کرد: مردم شاهد و ناظر بر کار مسوولان هستند و هرگونه سیاه نمایی و بیان نکردن آنچه در میدان است در ذهن آن‌ها می‌ماند و در جای خود انعکاس داده می‌شود به همین دلیل است که باید صادقانه از این فرصت استفاده کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رفتن به سوی برگزاری پرشور و سالم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری گفت: در اذهان و افکار عمومی و نقل‌های رسانه‌ای آمدن اینجانب به این عرصه مطرح است که باید بگویم هیچ اقدامی در این خصوص نداشته و نخواهم داشت.

وی گفت: نمایندگی رهبر معظم انقلاب که مسوولیتی پرافتخار است و میدان وسیع کاری امامت جمعه را از دلایل حضور نیافتن در عرصه رقابت خبرگان رهبری عنوان کرد.

نکونام ادامه داد: امروز در بسیاری جا‌ها خلاء وجود ندارد و کسانی هستند که بتوانند این بار مهم را بردوش بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات خبرگان رهبری و انتخاب افرادی که در راستای مصلحت نظام تصمیم بگیرند، اضافه کرد: شما مردم بصیر نیز می‌توانید با بصیرت خود انتخابی آگاهانه داشته باشد.

نجات غزه با مطرح کردن مطالبات پیگیر جامعه جهانی

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نامگذاری ۱۹ آبان به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه گفت: امروز علم نه تنها در مسیر صلح و توسعه نیست بلکه در مسیر تخریب و جنگ است و از علم برای تولید سلاح‌های کشتارجمعی و حاکمیت بر بشریت مظلوم استفاده می‌شود و چیزی که حاکم نیست نگاه انسانی، عزت و کرامت بشر است که این موارد در علوم امروز گم شده است.

وی با بیان اینکه علم امروز در مسیر کشتار جمعی مردم استفاده می‌شود، اضافه کرد: بمب‌های آن‌چنانی برای کشتار ۶ هزار کودک و زنان بی پناه می‌سازند.

نکونام ادامه داد: امروز وحشی‌گری واقعی رژیم اشغالگر قدس در غزه غوغا می‌کند به نحوی که زبان و بیان از آن عاجز است.

وی با تاکید براینکه امروز دادخواهی ملت غزه را باید از جامعه جهانی مطالبه کرد، گفت: سازمان‌های بین المللی باید پاسخ دهند که چرا باید رژیم صهیونیستی این‌گونه با همه قوانین و ضوابط بین المللی و بشری مبارزه و این همه جنایت می‌کند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: این مطالبه مهمی است که باید مطرح شود، چون تنها با مطرح کردن این مطالبه‌ها است که می‌توان غزه را از این وضع نجات داد.

وی یادآور شد: هرچند به دولت‌های مسلمان چندان امیدی نیست، اما باید پیگیر بود و دولت‌های اسلامی باید به صورت جدی برای مساله غزه تصمیم گیری شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی علم را در مسیر خود به کار گرفته است، گفت: جمهوری اسلامی به سمت صلح و عدالت گام برمی‌دارد و با تمسک به قرآن کریم همه امکانات و عوامل خود را بسیج می‌کند و توانسته در این رابطه امید را در دل‌ها زنده کند.

وی اضافه کرد: با برافراشته شدن عَلَمی در جمهوری اسلامی امید‌ها امروز در جهان بشری زنده شده و با دیپلماسی حکمت محور، عقل مدار و عقل محور روابط جهانی برقرار شده تا ارزش‌های انسانی و علمی در میان بشریت بیش از گذشته راه پیدا کند و اجازه ندهند علم در مسیر تخریب و بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها به کار گرفته شود.

نکنونام گفت: جمهوری اسلامی هم سلاح می‌سازید، اما موشک‌هایی که ایران می‌سازد دفاعی است و و براساس دستور قرآن برای دفاع است.

وی بااشاره به روز حمایت از بیماران کلیوی افزود: بیماری‌های کلیوی به عنوان مرگ خاموش شناخته می‌شود و باید با انجام مراقبت‌های لازم این بیماری رصد و به موقع کنترل شود.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.