افتتاح ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، افتتاح ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری در دستور کار قرار دارد.

مرتضی بلالی اظهار داشت: در سفر اول رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری توسعه شبکه تلفن همراه در ۱۲۶ روستای این استان تصویب شد.

وی افزود: از این تعداد تاکنون توسعه این شبکه در ۹۳ روستای چهارمحال و بختیاری انجام شده است و اجرای این طرح در ۳۳ روستای دیگر تا نیمه نخست سال آینده انجام می‌شود.

بلالی اضافه کرد: برای توسعه شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستای چهارمحال و بختیاری دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین و هزینه شد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: برای اجرای این طرح هیچ‌گونه بودجه‌ای از محل اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و یا اعتبارات سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص داده نشد.

بلالی گفت: برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان پیشنهاد تخصیص اعتبار به‌منظور توسعه شبکه تلفن همراه روستایی داده می‌‎شود.

وی اظهار داشت: برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری سه طرح با سه هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت.

بلالی تاکید کرد: یکی از این طرح‌ها افتتاح ساختمان مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری افتتاح ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه ارتباطات روستایی به‌منظور تامین پهنای مورد نیاز برای سایت‌های تلفن همراه و مراکز مخابراتی روستایی با ۵۲۵ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار دارد.

بلالی ادامه داد: طرح توسعه شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستای چهارمحال و بختیاری با دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌‎گذاری از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان بهره‌برداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.