کنایه مقام فرانسوی به الحاق اوکراین به اروپا:

فرانسه جای خود را به اوکراین بدهد تا عضو اتحادیه اروپا شود

رهبر حزب «میهن پرستان» فرانسه مخالفت خود با الحاق اوکراین به اروپا را با زبانی کنایه آمیز مطرح کرد.

فلوریان فیلیپو، رهبر حزب «میهن پرستان» فرانسه و از مخالفان پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفت که فرانسه باید از اتحادیه اروپا خارج شود و جای خود را به اوکراین بدهد (تا اوکراین عضو اتحادیه اروپا شود).

فیلیپو در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اظهاراتی کنایه آمیز نوشت: «اتحادیه اروپا به زلنسکی اطلاع داده است که اوکراین می‌تواند به اتحادیه بپیوندد! مذاکرات رسما آغاز شد! بیایید محل را به اوکراین بسپاریم و هر چه سریعتر آنجا را ترک کنیم! (از اتحادیه اروپا خارج شویم.)»

وی تصمیم اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات برای الحاق اوکراین فقیر و مستعد فساد به اتحادیه اروپا را «دیوانگی بزرگ» توصیف کرد که منجر به وخامت بیشتر اوضاع در اروپا خواهد شد.

پیشتر، کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی دولت فرانسه گفته بود پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا «بی شک ۱۵ تا ۲۰ سال» طول می‌کشد.

کمیسیون اروپا شروع مذاکرات برای الحاق اوکراین و مولداوی به اتحادیه را پیشنهاد کرده است و چندین شرط برای کی‌یف و کیشیناو گذاشته است.

ترکیه مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد، اما این مذاکرات به بن‌بست رسیده است. آلبانی، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی و صربستان هم در حال مذاکره هستند. پیش کشیدن مسئله الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا امیدی تازه برای کشور‌هایی همچون ترکیه است که بار‌ها پیشنهاد پیوستن به اروپا را مطرح کرده‌اند.

اتحادیه اروپا طی نشستی که ۱۴ تا ۱۵ دسامبر در بروکسل برگزار می‌شود تصمیم برای آغاز مذاکرات با اوکراین را بررسی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار