در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ماهیت صهیونیست‌ها کشتار و ادامه جنایت است

کارشناس سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها وارد باتلاق بدی شده‌اند؛ آن‌ها هدفی تحت عنوان نابودی حماس برای خود مطرح کردند که هیچ‌گاه به آن نمی‌رسند.

تا امروز بر اساس آمار‌های رسمی، چیزی حدود ۱۱ هزار نفر از شهروندان غیرنظامی نوار غزه، توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده‌اند. موضوعی که عملا نوعی نسل‌کشی را علیه مردم فلسطین در دوران کنونی جهان تداعی می‌کند.

در این شرایط، مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس، قویا بر ادامه حملات نظامی خود به نوار غزه و آنچه ضرورت نابودی حماس و آزادسازی اسرای اسرائیلی که توسط حماس در جریان عملیات طوفان‌الاقصی به اسارت گرفته شده‌اند، اصرار دارند. این در حالی است که واقعیت‌های میدانی حاکی از این هستند که چه در تئوری و چه عمل، رژیم صهیونیستی با موانع عدیده و قابل توجهی جهت عملیاتی کردن دستورکار‌های ادعایی خود رو به رو است.

جواد منصوری کارشناس سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ادعای صهیونیست‌ها درباره نابودی حماس اظهار کرد: صهیونیست‌ها تصور می‌کنند که تمامی مخالفان این رژيم تنها تشکیلات حماس و غزه هستند.

کارشناس سیاست خارجی گفت: طرح صهیونیست‌ها  این است که ابتدا غزه را به تصور خودشان نابود کنند و در اختیار گیرند به گونه‌ای که هیچگونه تهدیدی متوجه اسرائیل نباشد و بعد سراغ کرانه باختری بروند و پس از آن به لبنان حمله کند، اما همه فلسطین که غزه نیست و تمامی مخالفین صهیونیست‌ها هم حماس نیستند.

منصوری ادامه داد: آن‌ها اکنون به گونه‌ای وانمود می‌کنند که درگیری خاصی با حزب الله ندارند، در کرانه باختری هم مشکل حادی نیست و تنها غزه مشکل اصلی است و پس از آنکه به تصور خودشان غزه را  کاملا تخریب کردند به سراغ سایر نقاط فلسطین می‌روند. واقعیت این است که ملت فلسطین تنها در غزه نیستند و نیروی مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها تنها حماس نیست.

در این بین روزنامه عبری هاآرتص با اشاره به اینکه که ارتش رژیم اسرائیل درگیر نبرد زمینی خود در شمال نوار غزه است و حماس تا تسلیم شدن فاصله دارد، تأکید کرد که ارتش در حال حاضر نمی‌تواند جبهه دومی را در مرز شمالی با لبنان باز کند و در همین حین حزب الله حملات خود را تشدید کرده است.

روزنامه هاآرتص که از آغاز نبرد زمینی غزه به پوشش آن پرداخته است، در گزارشی اعلام کرد که توسل ارتش اسرائیل به زور افراطی و ویرانی عظیمی که در شمال نوار غزه ایجاد کرده، به نتایجی دست یافته، اما جنبش حماس همچنان با تسلیم شدن فاصله زیادی دارد.

ساعاتی پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، کابینه و فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی با گرفتن انگشت اتهام به سوی محور مقاومت، وعده نابودی تمام زیرساخت‌های نظامی- سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در نوار غزه دادند. اما اکنون با گذشت بیش از ۳۹ روز از عملیات «هفتم کتبر»، نیروی زمینی ارتش صهیونیستی درگیر جنگ فرسایشی در شرق و شمال نوار غزه شده است.

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار پویانمایی فانتزی‌ در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد فرماندهی مرکزی حماس در زیر بیمارستان شفا قرار دارد و هدف اصلی ماشین جنگی رژیم رسیدن به این بیمارستان و نابود کردن زیرساخت‌های منطقه است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها تهدید به نابودی حماس کرد، بلکه مدعی شده است رژیم اشغالگر قدس تا مدت نامعلومی کنترل امور نوار غزه را برعهده خواهد گرفت.

در حالی ادعا‌های ضدونقیض در زمینه آینده حماس یا اداره غزه از سوی مقام‌های صهیونیست مطرح می‌شود که برخی تحلیلگران معتقدند، صهیونیست‌ها زیر فشار روانی عملیات «طوفان الاقصی» مطالبی خلاف واقع مطرح می‌کنند که با واقعیت‌های میدانی هیچ انطباقی ندارد.

علیرضا تقوی کارشناس سیاست خارجه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: صهیونیست‌ها وارد باتلاق بدی شده اند. آن‌ها هدفی تحت عنوان نابودی حماس برای خود مطرح کردند که هیچ گاه به آن نمی‌رسند و باید بدانند که هر چه جنگ فرسایشی‌تر شود این به نفع محور مقاومت است و این محور از این فرصت استفاده می‌کند و اهداف خود نسبت به فلسطین را تحقق می‌بخشد.

وی گفت: معتقد هستم جنگ طولانی خواهد بود و فعلا افق روشنی برای پایان جنگ وجود ندارد و این البته به نفع محور مقاومت و به ضرر اسرائیل است و در این مورد شک نداشته باشید. ماهیت صهیونیست‌ها کشتار و ادامه جنایت است.

کارشناس سیاست خارجه اظهار کرد: ظلم‌اسرائیل آنقدر محرز و مشخص است که افکار عمومی کشور‌های غربی هم دست به اعتراض زدند. در لندن چند صدهزار نفر به خیابان‌ها آمدند و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند و این قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون فضای رسانه‌ای و افکار عمومی دنیا به نفع فلسطین و به ضرر اسرائیل است. همانطور که اکنون مشاهده می‌کنیم که در بریتانیا و آمریکا که از مهمترین حامیان صهیونیست‌ها هستند همچین تظاهراتی بزرگی بر علیه صهیونیست‌ها شکل می‌گیرد.

وی گفت: صحبت از آتش موقت که این روز‌ها مطرح می‌شود تاکتیک فریب است، چرا که آمریکایی‌ها خواهان گسترش جنگ نیستند و معتقد هستند که جنگ باید در همین جغرافیای غزه محصور بماند و حماس نابود شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار