بذر پاشی گل‌ها در بستر فضای سبز شهری خاش آغاز شد

شهردار خاش گفت: بذرپاشی گل و گیاهان زینتی با هدف زیبا و با نشاط نشان دادن این شهر در بستر فضای سبز شهری از سوی واحد فضای سبز شهرداری آغاز شد.

مهدی شهنوازی شهردار خاش گفت: : در عملیات بذرپاشی دگفر بستر فضای سبز شهری از گونه گیاهی شب بو استفاده و بذر این گیاه در میدان شهداء خاش آغاز شده است.

وی بیان کرد: هدف از کاشت گونه‌های گیاهی، تنوع بخشیدن به کشت و تولید گونه‌های گیاهی و بالا بردن سرانه فضای سبز شهری است.

شهنوازی با تأکید بر اهمیت زیباسازی فضای سبز شهری، تنوع، نشاط و زیبایی جلوه‌های بصری، تصریح کرد: توسعه و گسترش فضا‌های سبز شهری با هدف تلطیف هوا و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان و تأمین رفاه حال آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری ایجاد فضایی با طراوت برای شهروندان و جلب رضایت آن‌ها بوده است، اضافه کرد: وجود گل و گیاه در معابر علاوه بر زیبایی چهره شهر، باعث به وجود آمدن حس نگرش مثبت به زندگی و ایجاد آرامش، احساس رضایت و شادی در شهروندان می‌شود.

شهنوازی با بیان اینکه گل‌ها مظهر پاکی بوده و فطرت انسان را به سمت خوبی و زیبایی سوق می‌دهد، افزود: واحدفضای سبز شهرداری خاش تمام توان خود را برای افزایش محیط‌های شاد و مفرح به کار گرفته و برای این منظور اقدام به کاشت گل‌های فصلی در پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر کرده است.

شهردار خاش ادامه داد: آمادگی داریم برای با نشاط سازی شهر خاش، تولید و کشت بیش از ۳۰ هزار بوته گل ویژه بهار در گلخانه این شهرداری را انجام دهیم.

شهنوازی اظهار کرد: گلخانه‌های شهرداری خاش، کشت گل‌ها و گیاهان را برای فصل بهار آغاز کرده و هم اینک افزون بر ۳۰ هزار اصله گل در زیر کشت است.

شهردار خاش بیان کرد: این تولیدات از ابتدای اسفند ماه سال جاری در سطح شهر کاشته می‌شوند که از لحاظ بصری نقش مؤثری را در احیای فضای شهری داشته و شهر خاش به استقبال بهار طبیعت خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار