ضرورت تبیین غدیر در جامعه

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: غدیر را باید جدی گرفت و از راهکار‌های مختلف برای تبیین این موضوع بهره برد که یکی از این راهکار‌ها اجتماع مردمی در روز غدیر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در نشست تجلیل از خادمان مهمانی بزرگ غدیر، اظهار داشت: برای سال‌های آینده باید اجتماعی گسترده‌تر و بهتر از امسال برگزار شود تا رفته‌رفته غدیر به عنوان یک عید بزرگ شناخته شود و از این طریق هم مردم داخل کشور و هم ملت‌های دیگر را با آموزه‌های انسان‌ساز این رویداد مهم آشنا کنیم.

وی افزود: غدیر یک منبع ثروت است که در اختیار ما قرار داده شده و در حالی که سال هاست نسبت به آن غفلت کردیم، اما باید این کوتاهی را در سال‌های پیش رو جبران کرده و حق آن را به خوبی ادا کنیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مهدویت و غدیر، دو اصل جامعه دینی ما برای تحکیم‌بخشی به دین اسلام است، اضافه کرد: با مرور واقعه غدیر و رفتار پیامبر گرامی اسلام (ص) در این روز می‌توان به اهمیت والای این موضوع پی برد و غدیر تنها خلاصه به آن زمان نمی‌شود بلکه یک بیعت دائمی است که در هر زمانی باید به آن پایبند بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام یادآور شد: غدیر را باید خیلی بیشتر از این جدی بگیریم و از راهکار‌های مختلف برای تبیین این موضوع بهره گرفته شود که یکی از این راهکار‌ها اجتماع مردمی در روز غدیر است.


بیشتر بخوانید


وی بر ضرورت تولید محتوا پیرامون غدیر تاکید کرد و گفت: در اجتماعات مردمی نباید تنها به حضور صرف اکتفا کرد بلکه باید با برپایی غرفه‌ها، برنامه‌های تبیینی به مردم ارائه داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه مساجد در استان غریب هستند و باید در رونق این مکان‌های مقدس بیش از پیش اقدام کرد، بیان داشت: یکی از شروط غدیری بودن این است که در جهت رونق مساجد گام برداریم.

وی ادامه داد: انعکاس رسانه‌ای اجتماع بزرگ مردمی عید غدیر در این استان و سایر مناطق کشور، حقیقت غدیر و اهمیت آن را به جهانیان معرفی کرد و تولید محتوا پیرامون واقعه غدیر خم و انتخاب حضرت علی (ع) مورد توجه قرار گیرد و گسترش یابد.

حضور همه گروه‌ها و جریان‌ها در برگزاری اجتماع غدیر

حجت‌الاسلام مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در برگزاری گردهمایی بزرگ مردمی روز غدیر در استان تمامی گروه‌ها، اقشار و جریان‌ها فعالیت داشتند و اعتقاد ما بر اینست دین و عشق به ولایت عامل وحدت و انسجام ملت می‌شود.

وی افزود: در برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عید غدیر حدود یک میلیارد تومان کمک نقدی به حساب بنیاد غدیر استان واریز شد و علاوه‌بر آن کمک‌های غیرنقدی مردمی و دستگاه‌های دولتی در این خصوص چندین برابر بود.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه برگزاری جشن عید غدیر بزرگترین اتفاق فرهنگی استان به شمار می‌رود، تاکید کرد: امید است بتوان جشن روز عید غدیر را به جشن بزرگ دینی کشور تبدیل کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست از ۱۶۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی، موکب‌داران و نمایندگان هیات‌های مذهبی استان که در برگزاری جشن عید غدیر مشارکت داشتند، تجلیل شد.

جشن فرهنگی اجتماعی عید غدیر خم به عنوان یکی از بزرگترین تجمع‌های مذهبی پنجشنبه شب ۱۶ تیر در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد و این جشن در خیابان کاشانی شهرکرد با حضور گسترده مردم اجرایی شد.

برچسب ها: جشن غدیر ، حضور مردمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.