زنگ آب در مدارس شهرستان دهگلان به صدا درآمد

در قالب پانزدهمین جشنواره «نخستین واژه» مراسم زنگ آب با هدف توجه به آب و حفظ و حراست از این مایه حیات در شهرستان دهگلان برگزار شد.

مدیر امور آبفا دهگلان امروز در پانزدهمین جشنواره فراگیری "نخستین واژه" ویژه دانش‌آموزان اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های بهینه مصرف به دانش‌آموزان و محصلان و همچنین افزایش شناخت دانش‌آموزان از وضعیت منابع آب استان است.

آرش مرادی افزود: همچنین با برگزاری این جشنواره قصد داریم، سطح آگاهی کودکان را در ارتباط با نقش و اهمیت آب در زندگی افزایش دهیم و آن‌ها را با مفاهیم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب بیشتر آشنا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در خانواده‌ها برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب نقش مهمی دارند، گفت: انتقال مفاهیم آموزش داده شده به خانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان، نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب و افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و همچنین ارتباط کودکان و اولیا و مربیان با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته کردن نقش آن‌ها در حفظ منابع و مصرف صحیح آن از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر امور آبفا دهگلان خاطرنشان کرد: دلیل نامگذاری جشنواره با عنوان نخستین واژه قرارگیری دو حرف " آ" و "ب" در ابتدای حروف الفبا است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش مصرف بهینه به فرزندان باید از سنین کودکی آغاز شود، افزود:  اگر بتوانیم این پیام مصرف بهینه را به خوبی در میان دانش‌آموزان نهادینه کنیم، قطعا آن‌ها نیز قادر هستند که موضوع مصرف صحیح را به درون خانواده‌های خود برده و به این ترتیب هدف نهایی این جشنواره محقق می‌شود.

اجرای سرود و مسابقه و برنامه‌های شاد فرهنگی ویژه دانش آموزان و در نهایت نواخته شدن زنگ آب، از دیگر بخش‌های جشنواره پانزدهم نخستین واژه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.