حمایت تغذیه‌ای از ۲ هزار و ۸۹ زن باردار و شیرده خراسان جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۸۹ مادر شیرده و زن باردار استان امسال از خدمات تغذیه‌ای این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

 حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طرح سلامت مادران و حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق محروم به عنوان یکی از ماموریت‌های کمیته امداد در دستور کار بوده و به همین منظور از ابتدای امسال ۴۵ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال در این زمینه پرداخت شده است.

او افزود: خانوار‌های تحت حمایت و زنان باردار و شیرده در سطح استان که جزو دهک‌های درآمدی یک تا پنج جامعه هستند، ماهانه بن کارت دارند که برای خرید کالا‌های خوراکی تا سقف سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شارژ می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به مزایای طرح کمک به رفع سوء تغذیه زنان باردار و شیرده عنوان کرد: مادران مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در نقاط گوناگون استان ثبت نام کنند و پس از معرفی به این نهاد، از ابتدای دوران بارداری تا پایان ۲۴ ماهگی شیردهی پس از تولد نوزاد از مزایای طرح برخوردار می‌شوند.

او ادامه داد: رفع به موقع نیاز‌های معیشتی مادران دارای فرزند شیرخوار از اولویت‌های کارشناسان حوزه حمایتی این نهاد بوده که با نیازسنجی به صورت مستمر مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اما مشارکت نیکوکاران استان در حمایت از نیازمندان ضروری است.

کمیته امداد خراسان جنوبی به ۳۹ هزار و ۷۹۳ خانوار مددجو خدمات ارائه می‌دهد  همچنین ۱۸ هزار و ۷۲۰ دانش آموز و یک هزار و ۱۷۹ دانشجوی استان نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.