معاون علوم پزشکی سمنان:

ماسک بزنیم/کرونا و آنفلوآنزا همچنان در کمین است

کساییان گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نقشی مهم در حفاظت فردی در ابتلا به سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا دارد.

کساییان گفت: با توجه به اینکه پاییز و زمستان فصل سرد سال و زمان شیوع افزایشی ویروس‌های سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا است، توصیه می‌شود شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگاری نکنند.

وی اضافه کرد: شیوع آنفلوآنزا از سرماخوردگی و کرونا دوره و علایم بیماریِ سخت‌تری دارد و از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا کنون ۳۲ نفر با نتیجه مثبت آزمایش آنفلوآنزا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان بستری شدند.

وی ادامه داد: تب، آبریزش بینی، کم اشتهایی، بی‌حالی، سرفه، سردرد و گلودرد، از علایم مشترک در بیماری سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا به شمار می‌رود و استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، نقشی مهم در پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مصرف مایعات فراوان، استراحت و مصرف مواد غذایی مقوی برای تامین قوای از دست رفته بدن به دلیل تب ۴۰ درجه‌سانتگیراد، از ضروریات در درمان بیماری‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.