مشکل فرسودگی سی تی اسکن بیمارستان باهنر بررسی می شود

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهیدباهنر کرمان گفت: عمر مفید تیوپ دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان به سبب حجم بالای مراجعات تمام شده است.

سعید بابایی گفت: هر دستگاهی عمر مفید خود را دارد با وجود اینکه تیوپ سی تی اسکن این مرکز دو تا سه ماه اخیر تعویض شده بود و عمر مفید تیوپ ۹ ماه تا یکسال است، اما به دلیل حجم مراجعات زیاد و استفاده مکرر از این دستگاه عمر مفید تیوپ جدید پایان یافته است.

وی افزود: دلیل استفاده بیش از حد از این دستگاه این است که بیمارستان باهنر مرکز ترومای استان و جنوب شرق کشور محسوب می‌شود و بسیاری از بیماران استان کرمان از جمله جنوب استان علی رغم وجود دستگاه‌های سی تی اسکن در مراکز درمانی خود و حتی استان‌های همجوار به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

وی شرکت وارد کننده دستگاه سی تی اسکن را زیمنس عنوان کرد و گفت: بلافاصله پس از پایان یافتن عمر مفید تیوپ مکاتبات لازم را با این شرکت انجام داده ایم و شرکت نیز پاسخ داده است که تیوپ این دستگاه در گمرک وجود دارد و درحال ترخیص است.

وی اضافه کرد: تا زمان رفع مشکل موجود دستگاه، بیماران نیازمند سی تی اسکن بر اساس پروتکل‌های درمانی به بیمارستان‌های شفا و افضلی‌پور ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: با توجه به نیاز بیمارستان شهید باهنر به دستگاه سی تی اسکن، از مدت‌ها قبل دستگاه دومی خریداری شده است وفضای فیزیکی آن نیز در نظر گرفته شده و اکنون مراحل نصب و راه اندازی این دستگاه طی می‌شود و امیدواریم تا یک یا دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز کند.

 

برچسب ها: دستگاه ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار