در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مجلس نباید قانونی را تصویب کند که منجر به هزینه برای کشور شود

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: قوانین نظام‌وظیفه باید با ستاد کل نیرو‌های مسلح هماهنگ شود و مجلس نباید قانونی که منجر به هزینه برای کشور می‌شود را تصویب کند.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در ارتباط با تغییرات در قانون خدمت سربازی اظهار کرد: مجلس نباید قانونی را تصویب کند که منجر به هزینه برای کشور شود. اختیارات قانون سربازی باید طبق اصل ۱۱۰ با ستاد کل نیرو‌های مسلح هماهنگ شود.

وی افزود: اگر هماهنگی باشد قطعا شورای نگهبان هم ایراد نمی‌گیرد و به اجرا در می‌آید و اگر هماهنگ هم نشده باشد قطعا به مشکل خواهد خورد و حالا این که این هماهنگی میان دوستانی که این بحث تغییر قانون سربازی را به مجلس آورده‌اند با نیرو‌های مسلح انجام شده است یا خیر را متاسفانه در جریان نیستم.

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس درباره بحث کاهش مدت سربازی به ۱۲ ماه گفت: اگر این اتفاق به موضع دفاع و امنیت ملی در کشور لطمه نزند خوب است و برای همین عنوان می‌کنم که باید در این موضوع ستاد کل نیرو‌های مسلح نظر بدهد؛ به هر حال آن‌ها از وضعیت نیرو‌های انسانی و بحث موالید و تعداد یگان‌ها و تعداد سرباز‌ان مورد نیاز خود مطلع هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار