رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد:

باغ‌های شهر یزد شناسنامه دار می‌شوند

زارع گفت: در حال حاضر در شهر یزد بیش از ۴۰۰ باغ شناسایی و پلاک کوبی شده است و تهیه شناسنامه آن‌ها نیز در دستور کار سازمان سیما و منظر شهرداری یزد قرار دارد.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: طرح تهیه شناسنامه باغ‌های سطح شهر یزد در راستای اجرای ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر‌ها آغاز شده است، هدف از اجرای این طرح را شناسایی باغات سطح شهر به منظور جلوگیری از تخریب آن است.

او افزود: طی این فرایند پس از شناسایی باغ‌ها با استفاده تصاویر هوایی، کد نوسازی استخراج شده و پلاک کوبی صورت می‌گیرد و سپس موارد به پیمانکار تهیه شناسنامه باغ‌ها تحویل و عملیات آمار برداری طبق فرم تهیه شده با حکم قضایی انجام و پس از بررسی فرم‌های تکمیلی توسط واحد‌های مربوطه، موارد جهت اقدامات بعدی به سازمان فاوا ارسال می‌شود.

زارع از تشکیل کارگروه صیانت از باغ‌ها در راستای حفظ و صیانت از باغ‌های سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون، شهرداری موظف است برای باغ‌ها شناسنامه تهیه کند تا تعداد باغ‌ها و نوع گونه‌های درختان موجود در آن مشخص باشد؛ ضمن این که با وجود شناسنامه برای باغ‌ها می‌توان، تخریب کنندگان آن‌ها را مشخص و برخورد قانونی کرد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود با توجه به قیمت‌های نجومی زمین و ملک، برای مالک کاملا مقرون به صرفه است که درختان باغ خود را قطع و جریمه آن را بپردازد تا در آن زمین به ساخت و ساز بپردازد ولیکن شهر یزد در حال حاضر نیاز به هوای پاک و فضای سبز دارد.

 به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد: تخریب باغ‌ها و مزارع کشاورزی و ساخت آپارتمان، واقعیت تلخی است که نتیجه آن از بین رفتن فضای سبز و باغ‌های حاصل خیز سرسبز یکی پس از دیگری است.

او در پایان خاطرنشان کرد: قرار است بعد از شناسایی باغها، برخی از آن‌ها توسط شهرداری خریداری شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.