ساخت ۶ مرکز جامع سلامت برای قزوین در دستور کار است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ساخت ۶ مرکز جامع سلامت در مناطق مختلف شهرستان‌های این استان خبر داد.

جلال رحمانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:  ۶ مرکز جامع سلامت در روستای اک تاکستان، شهر اقبالیه در قزوین، روستای مشعلدار در البرز، شهر معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی، شهر ارداق در بویین زهرا و روستای شهرستانک آوج در حال ساخت است که برخی از این مراکز نیز مراحل تکمیلی خود را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه مرکز جامع سلامت آوج از سوی دانشگاه علوم پزشکی ساخته می‌شود. اضافه کرد: مرکز جامع سلامت این امکان را دارد که به صورت شبانه روزی با استقرار پزشک ۲۴ ساعته دایر باشد و با داشتن یک ناوگان حمل و نقل، شرایط را برای انتقال بیماران اورژانسی به بیمارستان پشتیبان را هم فراهم کند.

رحمانی تصریح کرد: تاسیس مرکز جامع سلامت با توجه به دور بودن مراکز درمانی به مردم در اولویت قرار دارد، ضمن آنکه از نظر قانونی نیز برای شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر باید این مساله محقق شود.

این مسوول بر لزوم تقویت زیرساخت‌های درمانی در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: دسترسی سهل و آسان شهروندان به مراکز درمانی به عنوان یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی شناخته می‌شود که بخشی از آن به تقویت زیرساخت‌ها مربوط است.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان قزوین مراکز بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی در حوزه درمان فعالیت بسیار خوبی دارند که تجهیز آن‌ها در دستور کار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بایستی یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه درمان استان افزوده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.