راه اندازی سامانه ستکاوا، هفته آینده در گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: سامانه ستکاوا (سامانه تأمین و توزیع هوشمند کالا‌های اساسی) هفته آینده در این استان راه اندازی می‌شود.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سامانه ستکاوا برای نظارت بر شبکه تولید و توزیع کالا‌های اساسی از هفته آینده در این استان راه اندازی می‌شود.

او افزود: این سامانه واسطه‌ای بین فروشنده و خریدار است که با هدف مبارزه با احتکار، گران‌فروشی و شفاف‌سازی بازار طراحی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان در نشست هماهنگی عرضه گوشت مرغ گرم تصریح کرد: با راه اندازی سامانه ستکاوا نظارت هوشمند بر شبکه تولید و توزیع گوشت مرغ گرم، انجام و دست دلالان بازار کوتاه می‌شود.

به گفته محمدی، از هفته آینده توزیع مرغ گرم تولیدی استان گیلان فقط از طریق سامانه ستکاوا انجام می‌شود.

او تأکید کرد: این سامانه با نظارت کامل ارگان‌های نظارتی استانداری، ستاد تنظیم بازار استان گیلان، سازمان صمت و بازرسی فعالیت می‌کند.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

سِتکاوا زیرساخت نرم‌افزاری است که به واسطه آن، خریداران کالا‌های اساسی (خریداران خرد، خریداران عمده، غرف میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خریداران مناسبتی، خریداران دستگاهی) می‌توانند با مراجعه به آن و متناسب با میزان سهمیه و ظرفیت مصرف خود به صورت مستقیم نسبت به تأمین کالای خود اقدام کنند.

شفاف‌سازی و تسهیل فرایند‌های خرید و فروش، رعایت قیمت مصوب، افزایش کیفیت محصولات در کنار مدیریت یکپارچه زنجیره تأمین تا مصرف کالا‌های اساسی، از اهداف اصلی این سامانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.