سقف لرزان بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۵ هزار و ۳۵۳ واحد مسکن روستایی در استان نیاز به مقاوم سازی دارند.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: کشور ما جزو ۱۰ کشور اول در بحث بلایای طبیعی است و همچنین خراسان جنوبی به لحاظ زلزله خیزی در مناطق خطر بسیار بالا است.

او افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن روستایی در هزار و ۷۵۲ روستا، نامقاوم شناسایی شده که تاکنون ۵۳ هزار و ۴۸۲ واحد مقاوم سازی شده اند.

تنها بیان کرد: ۴۰ درصد دیگر از این آمار که ۳۵ هزار ۳۵۳ واحد مسکن روستایی می‌شود هنوز نیاز به مقاوم سازی دارند و افراد باید متقاضی و پیگیر آن شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: متوسط مقاوم سازی در کشور ۵۳ درصد که این میانگین در استان ۶۰ درصد است و از ۳۰ تا ۹۵ درصد مسکن روستایی در شهرستان‌ها مقاوم سازی شده اند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: افراد متقاضی می‌توانند به بنیاد مسکن و یا نمایندگی‌های بنیاد مسکن مراجعه کنند و برای تسهیلاتی که تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان بوده، ولی اخیرا بر اساس مصوبه دولت به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش پیدا کرده است درخواست دهند.

تنها اظهار کرد: مصوبه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده اعلام می‌شود و باقی آن مربوط به بانک‌ها و بحث تأمین اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: افرادی که فرم «ج» آن‌ها قرمز است و در گذشته تسهیلاتی برای مسکن گرفته‌اند نمی‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.