دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای/برداشت از حساب قربانیان با ارسال لینک جعلی

رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال لینک جعلی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب قربانیان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی ۳ متهم به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شدند و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: ابزار‌های دخیل در ارتکاب جرم توقیف و به پلیس فتا تحویل داده شد.

سرهنگ بهمنی افزود: در بازجویی‌های اولیه متهمین منکر بزه ارتکابی شدند، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خودشان بیان داشتند که با مراجعه به پیام رسان‌های خارجی و آگهی‌هایی با مضمون کاریابی از طریق ارزدیجیتال وغیره با برداشتن شماره تلفن افراد، پیامکى حاوی لینک جعلی به کاربران ارسال نموده و با کشاندن آن‌ها به درگاه جعلی و سرقت اطلاعات کارت بانکی قربانیان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌کردند.

سرهنگ بهمنی با اشاره به اینکه متهمین در اظهارات خود به کلاهبرداری از چندین نفر با این شیوه و شگرد اقرار کردند از هموطنان خواست به هیچ عنوان فریب پیامک‌های دریافتی را نخورند و پرداخت‌های تعیین شده را صرفاً از طریق درگاه‌های معتبرانجام دهند.

او گفت: برخی کاربران با نصب بدافزار بر روی گوشی خود زمینه کلاهبرداری مجرم را فراهم ساخته اند و اگر پاسخ آن‌ها به پیام دریافتی منفی بود، هیچ کدام از بزه دیدگان دچار آسیب و خسارت مالی نمی‌شدند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان افزود: بر روی لینک ناشناس کلیک نکرده و به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک پاسخ منفی دهند.

سرهنگ بهمنی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: از ثبت اطلاعات کارت بانکی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ناشنان خودداری کرده و حتما از صحت اطلاعات و آدرس URL سایت اطمینان حاصل کنید و تنها به نتایج جستجو‌های اینترنتی اکتفا نکنید. 

هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت نماییدو درصورت هرگونه دسترسی غیرمجاز و سرقت کارت بانکی، فورا کارت را از چرخه سیستم عملیات بانکی به هر نحو ممکن خارج و اصطلاحا آن را بسوزانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.