وزیرآموزش و پرورش:

فرآیند استخدام ۵۰ هزار نفری معلمان در تاریخ کشور کم سابقه است

مراد صحرایی جذب و استخدام ۵۰ هزار نیروی معلم در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی در تاریخ آموزش و پرورش کشور را بی‌سابقه خواند و گفت : هیچگاه چنین فرآیند دقیقی در گزینش معلمان انجام نشده بود.

رضامراد صحرایی یکشنبه در جمع معلمان جدید آموزش و پرورش فارس گفت: امسال در فرآیند جذب نخبگان، ۷۰ رشته و گرایش تحصیلی به آزمون آموزگاری وارد شدند، در حالی که پیش از این تنها ۱۴ رشته دانشگاهی می توانستند در این آزمون شرکت بود.

وی بیان کرد: آزمون آموزگاری امسال با حدود نیم میلیون داوطلب، پس از آزمون سراسری بزرگترین آزمون کشور بود و در مرحله گزینش نیز تعداد کانون‌های ارزیابی در جهان بی‌نظیر بود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در این فرآیند انتخاب ۲۸ هزار نفر از بهترین داوطلبان به عنوان آموزگار پذیرفته و مشغول به کار شدند.

صحرایی به معلمان تازه ورود فارس گفت: بزرگترین دشمن معلم تکرار است و می‌توان آن را "قاتل خاموش حرفه معلمی" دانست؛ تکرار به جای خلاقیت برای معلمان عادت می‌سازد و فرسودگی شغلی آنها را به دنبال دارد.

وی اذعان کرد: کتاب از تحولات عقب است اما معلم باید پیشتاز تحولات باشد و جلوتر از کتاب درسی حرکت کند.

صحرایی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد نحوه تدریس و یادگیری را به معلمان آموزش دهد و دوره‌های ضمن و بدو خدمت بهترین فرصت برای یادگیری است.

وزیرآموزش و پرورش یاداور شد: امسال دشمن برنامه‌های زیادی برای بر هم زدن آرامش مدارس داشت اما موفق شدیم با شعار «همه با هم ایران قوی مدرسه قوی» دشمن را ناکام کنیم.

وی ادامه داد: معلم در محوریت شتاب تحولات قرار دارد که فعالیت او نسل ها را به هم پیوند می دهد و در غیر این صورت گسست بین نسلی رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
هر 30 سال یک بار استخدام انجام میشود تا سی سال دیگه هیچ استخدامی دیگه نداریم چه افراد علاقه مند وبا استعدادی که در 30 سال قبل تلف شدندحالا هم تا 30 سال دیگر استخدامی تعطیل مدیریت کلان به این میگویند