خسارت سیلاب اخیر به تأسیسات زیربنایی ۷ شهر گیلان

سرپرست اداره کل مدیریت بحران گیلان از خسارت سیلاب اخیر به تأسیسات زیربنایی ۷ شهر در این استان خبر داد.

محمدرضا حق بین، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: در پی بارش شدید باران در شبانه روز گذشته و آبگرفتگی در شهرستان‌های رشت، سیاهکل، فومن، رودبار، آستانه اشرفیه، لاهیجان و شفت به برخی امکانات زیربنایی در این شهرستان‌ها خسارت وارد شده است.

او افزود: امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز حدود ۱۰۰۰ خانوار قطع شده بود که با تلاش کارشناسان ۱۰۰ درصد مشکلات پیش آمده برطرف شد.

به گفته سرپرست اداره کل مدیریت بحران گیلان، خانه‌های ساکنان روستای موشنگاه رشت دچار آبگرفتگی شد که به کمک نیرو‌های هلال احمر، آب منازل تخلیه شد.

حق بین تصریح کرد: پل اصلی گشت رودخان در شهرستان فومن هم بر اثر بارش باران آسیب دید و راه روستا‌های گشت رودخان، سیدسرا، کیش رودبار، کمال محله و تله کانگاه قطع شده بود که به کمک نیرو‌های راهداری، یک راه فرعی برای ساکنان این ۵ روستا ایجاد شد تا اقدامات اساسی برای تعمیر پل آسیب دیده انجام شود.

او همچنین با اشاره به قطع آب، برق و گاز حدود ۱۰۰۰ خانوار در شهرستان‌های فومن و سیاهکل گفت: با تلاش نیرو‌های عملیاتی دستگاه‌های مربوطه، جریان آب، برق و گاز این خانوار‌ها دوباره برقرار شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان به آبگرفتگی پل روستای مالفجان در سیاهکل و تعدادی از منازل این روستا اشاره کرد و افزود: آبگرفتگی پل این منطقه فروکش کرد و آب منازل هم تخلیه شد.

حق بین همچنین از قطع مسیر روستا‌های موشنگاه شهرستان رشت، بالارود سیاهکل و سیاهمزگی شفت بر اثر رانش زمین خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مسیر تردد این روستا‌ها باز است و آمد و شد جریان دارد.

به گفته او، میزان خسارات واره به تأسیسات زیربنایی ۷ شهرستان آسیب دیده گیلان در سیلاب اخیر در دست بررسی است و به محض برآورد، اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.