معاون برنامه‌ریزی فرمانداری پاوه:

کارگزاران مکلف به پرداخت ۷۰۰هزار تومان به حساب مرزنشینان شدند

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری پاوه گفت : کارت الکترونیکی مرزنشینان، به‌عنوان خدمت اقتصادی دولت به مردم شریف مرزنشین و به‌منظور ارتقای سطح درآمدی این قشر از جامعه، در صورت اجرای درست و مطلوب آن می‌تواند به اقتصاد خانوار مرزنشین کمک کند.

حیدری معاون برنامه‌ریزی فرمانداری پاوه گفت : پس از آغاز به کار طرح از سال ۱۳۹۹ تاکنون، فرآیند دریافت و پرداخت سود بازرگانی با اعتراض مردمی یا واریز‌های نا متعادل یا مبالغ کمتر از حق دولت همراه بوده است به طوری که به‌جای پرداخت ۷۰۰ هزار تومان حدود ۲۰۰ هزار به حساب مرزنشینان واریز شده است.

حیدری اظهار کرد: به‌دنبال اجرای سیاست فسادستیزی و با توجه به تلاش دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و امید مردم به پیگیری این موضوع و احقاق حق کامل خود از طرف استانداری و فرمانداری‌ها انعکاس این نارضایتی‌ها به دستگاه‌های نظارتی و درخواست ورود آن‌ها به موضوع و اصلاح رویه فعلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: فرمانداری پاوه به دلیل انجام کار کارشناسی و بررسی دقیق‌تر با تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات مختلف به این نتیجه رسید که اصلاح روند فعلی لازم و بر آن تاکید شود و برهمین اساس به کارگزاران یا ترخیص‌کاران ابلاغ شد که از اول مهر ۱۴۰۲ ترخیص کالا تنها با واریز مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به حساب مرزنشین امکان پذیر است و به آن‌ها مهلت داده شد که در اسرع وقت نسبت به ترخیص کالا برابر مصوبه دقیق دولت، اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این پیگیری‌ها و انعکاس مثبت در جامعه امید زیادی در میان افکار عمومی شکل گرفت و یک نوع نشاط اجتماعی و همدلی میان مردم و مسئولان ایجاد شد.

حیدری اضافه کرد: تبعا مردم امیدوار به پیگیری مسئولان استانی و کشوری در این خصوص هستند و در این میان با توجه به شرایط تورمی و فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه افزایش ۲۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان که حق مردم مرزنشین است گام مثبتی در شرایط حساس فعلی کشور به‌ویژه در شهرستان‌های مرزی و با وجود ده‌ها رسانه معاند است که مدام در حال تاثیرگذاری بر افکار عمومی و ایجاد یاس در جامعه هستند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه گفت: مرز شوشمی تعطیل نیست و هم اکنون مبادلات در این مرز امکان‌پذیر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.