رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف در باره غزه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود ضمن هشدار نسبت به گسترش ابعاد منطقه‌ای جنگ، بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها در خصوص تحولات جاری در فلسطین و جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، امشب (جمعه) ۱۲ آبان ماه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تلفنی گفتگو کرد.

آخرین تحولات مربوط به اوضاع فلسطین و نوار غزه و برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای از جمله مباحث مورد گفتگو در این تماس تلفنی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز همچنین با وزرای خارجه قطر و سوریه درباره اوضاع جاری در فلسطین تلفنی گفتگو کرده بود.

تحولات مرتبط با وضعیت فلسطین و غزه و برخی موضوعات دوجانبه و بین‌المللی از جمله مباحث مورد گفتگو در تماس تلفنی امیرعبداللهیان با سرگئی لاوروف بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود با اشاره به تحولات غزه و ضمن هشدار نسبت به گسترش ابعاد منطقه‌ای جنگ بر ضرورت تلاش‌های جدی بین‌المللی برای توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تأکید کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به مواضع مشترک روسیه با جمهوری اسلامی ایران درباره بحران فلسطین و شرایط ویژه در غزه اشاره و عنوان کرد: دولت روسیه نسبت به گسترش جبهه‌های جنگ و از کنترل خارج شدن اوضاع نگران است.

قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت سازمان ملل و محتوای این قطعنامه از جمله دیگر موارد مورد گفتگو در این تماس تلفنی بود.

وزرای خارجه ایران و روسیه در این تماس تلفنی با اشاره به مناسبات دوجانبه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کرده و نشست آتی نخست‌وزیران کشور‌های حاشیه دریای خزر را با اهمیت خواندند.

نشست نخست‌وزیران کشور‌های حاشیه دریای خزر (ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان) قرار است در تهران برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار