کاخ سفید: تمایلی به گسترش درگیری‌ها به لبنان نداریم

سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که واشنگتن تمایلی به اینکه درگیری‌های غزه به لبنان تسری پیدا کند ندارد.

ساعتی بعد از سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که آمریکا تمایلی به گسترش جنگ غزه به لبنان ندارد. 

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه حزب‌الله نباید از درگیری‌ها در غزه سوءاستفاده کند اضافه کرد: «ما نمی‌خواهیم شاهد گسترش درگیری‌ها به لبنان باشیم.»

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز (جمعه)، ضمن درخواست قطع صادرات نفتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد استقرار ناو‌های آمریکا در دریای مدیترانه مقاومت را نمی‌ترساند و آمریکا عامل اصلی جنایات غزه است.

دبیرکل حزب‌الله افزود: «اینکه ژنرال‌های آمریکایی به این رژیم بیایند و آمریکا در‌های انبار‌های تسلیحاتی خود را به روی ارتش اسرائیل بگشاید و اسرائیل از روز اول جنگ درخواست ۱۰ میلیارد دلار کند، آیا این رژیم قدرتمند است و می‌تواند روی پاهایش بایستد؟! این نتایج باید تشریح و تبیین شوند تا همه بدانند که جانفشانی‌ها در غزه و کرانه باختری و هر کجای دیگر، فداکاری‌های شایان و ارزنده‌ای هستند. این نتیجه‌های کسب‌شده زمینه را برای مرحله تاریخی جدیدی از سرنوشت کشور‌های منطقه فراهم کرد. گزینه دیگری در کار نبود؛ از‌این‌رو این تصمیم درست، دوراندیشانه و مطلوب بود».

دبیرکل حزب‌الله اشاره کرد: «از جمله مهم‌ترین اشتباهاتی که اسرائیلی‌ها مرتکب شدند و همچنان مرتکب آن هستند، هدف‌گذاری‌های بزرگی است که نمی‌توانند به آن برسند. در سال ۲۰۰۶ هدفشان نابود کردن مقاومت لبنان و بازگرداندن دو اسیر بدون مذاکره و تبادل بود. بعد از گذشت ۳۳ روز به اهدافشان نرسیدند و امروز نیز در غزه همین مسئله تکرار می‌شود. آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، کشتار مرد غزه است که اکثرا کودک، زن و غیرنظامی هستند. هیچ حرمتی در کار نیست و اسرائیل محله‌ها را کاملا ویران می‌کند».

سید حسن نصرالله خطاب به آمریکا هشدار داد: «ناو‌های شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند و هیچگاه ما را نخواهد ترساند. من به شما می‌گویم برای ناوهایتان که با آن‌ها ما را تهدید می‌کنید هم تجهیزات آماده کرده‌ایم. کسانی که شما را در ابتدای دهه هشتاد شکست دادند، هنوز زنده هستند و البته فرزندان و ناودگانشان نیز با آن‌ها هستند. کسانی که خواهان جلوگیری از جنگ آمریکا هستند، باید تجاوزات به غزه را متوقف کنند. اگر جنگی در منطقه آغاز شود، نه ناوهایتان و نه جنگ هوایی به کارتان نخواهد آمد. در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای منافع و نظامیان شما قربانی خواهند بود و شما بازنده بزرگ این جنگ خواهید بود».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
رئیس جمهور آمریکاه که بایدن بود
اندرون آمریکاه منجلابی بود
خخخخ
شاعر خودم در زمان حال زیستم خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
خخخخخخ کل حزب الله ۵۰ هزار نفرن
آمریکا میگه تمایلی به جنگ باهاشون نداره
بدون فرمان جهاد ۹ میلیون شرکت کردن در پویش حریفت منم اسراییل
خاک تو سر کسانی که از آمریکا میترسن
خاک تو سر کسانی که به شما مجبورن تکیه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
عجب احمقی خوب پس تمامش کنید اسراییل را
Iran (Islamic Republic of)
نویان جان
۰۶:۵۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
درود به شرفت سید عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
اگه کاخ سفید تمایل به درگیری با لبنان نداره پس چرا گورشو گم نمی کنه و بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
اینبار هم همه فریاد آتش بس دارند ...اینهمه کشتار شد بهانه هم فراهم بزنید کاررت یکسره کنید تا اسرائیلی نباشد .که تهدیدی دوباره باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
کاخ سفید زیر گوهی که خوردی موندی من سرم درد میکنه برا جنگ پدر امریکا و اسرائیلا در میارم ناتو ناو و هوا پیما همه پشمک و شکلاتن توکل و ایمان به خدا داستان ابابیل و ابرهه جمع کنید این اهن پاره ها را هری
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
تمایلی به گسترش جنگ لبنان نداریم. بی شرفهای کودک کش. تمایل به فرستادن بمب دارید تسلیحات دارید . حتی روی فشنگهایی که به طرف ملت فلسطین شلیک میکنند usa نوشته. شما معنی انسانیت رو ننمیدونید. فقط کشتار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی حرام زاده ، دروغهای زیادی به ملتها و حکام کشورها گفته اند .
هر جا منفعت آمریکا و حامیانش باشد ، هدف قرار بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
مطمن باشید به لبنان میخانه حمله کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
درود بر حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
پس پای منحوست را از فلسطین بکش بیرون و به جنایت و ترور در فلسطین اشغالی پایان بده . البته اگر راست میگویی ؟
آخرین اخبار