برگزاری آزمون کارشناسان دادگستری در استان قزوین

همزمان با سراسر کشور آزمون کارشناسان دادگستری استان قزوین با حضور هزار و ۲۸۴ داوطلب در دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.

همزمان با سراسر کشور آزمون کارشناسان دادگستری صبح امروز در دو دانشگاه علوم پایه و علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی به صورت مجزا برای بانوان و آقایان برگزار شد.

عبدالکریم کلهر معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در این آزمون ۸۲ هزار و ۷۸۰ نفر در کل کشور در چهار گروه شرکت کرده اند که از این تعداد کسانی که حد نصاب ۷۰ درصد بالاترین میانگین را کسب کنند می‌توانند وارد مجموعه کارشناسان دادگستری شوند.

وی افزود: در این دوره بر اساس تبصره یک ماده قانون تسهیل کسب و کار‌ها حد نصاب نمره ملاک قبولی است، اما قبلا میزان سهمیه پذیرش ملاک بود.

کلهر یادآورشد: در این قانون کسانی که حد نصاب ۷۰ درصد را بیاورند پذیرفته شده و مراحل دیگر را طی می‌کنند و پس از  گزینش و مصاحبه برای دوره کارآموزی شش ماهه معرفی می‌شوند و پس از کارآموزی می‌توانند پروانه کارشناسی دریافت کنند.

وی افزود: در استان قزوین هزار و ۲۸۴ نفر در آزمون این دوره شرکت کردند که در ۴۳ رشته کارشناسی با هم رقابت می‌کنند که از این افراد تعداد  ۲۴۳ نفر زن و ۱۲۴۱ نفر مرد هستند.

کلهر تصریح کرد: بیشترین شرکت کنندگان این آزمون در رشته حسابداری و راه و ساختمان هستند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: چون حد نصاب قبولی ۷۰ درصد نمره قبولی و یک درصد قبولی است از مثلا از نمره نصاب ۸۰ اگر کسی امتیاز ۵۶ را کسب کند قبول شده است.

رضا فرخزاد رئیس مرکز کارشناسان دادگستری استان قزوین هم گفت: در حال حاضر در استان ۱۸۰ کارشناس فعال و ۱۰۰ کارآموز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.