خطیب نماز جمعه تهران:

دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم دستور الهی است

آیت الله صدیقی گفت: رهبر معظم انقلاب در تمام دوره رهبری خود خطی را ترسیم و عنوان کرده اند که ما از هیچ فرصتی برای مقابله با اسرائیل نمی‌گذریم.

آیت الله صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: به تقوای الهی و ترک معصیت‌ها توصیه می‌کنم. مهمترین نکبتی که عدم رعایت تقوا دارد این است که زندگی را برای انسان‌ها مانند زندان می‌کنند. کسانی که بی خدا و بدون رعایت دین خدا زندگی می‌کنند عالم برای آن‌ها سخت و تنگ می‌شود. آدم‌های بی تقوا که دستورات الهی را نادیده می‌گیرند در روز قیامت نابینا محشور می‌شوند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: مطلب در ارتباط با موضع مهم جهان اسلام یعنی غزه است. جهاد در قرآن کریم در اموری تشریح شده و در این امور خدا مومنین را به جهاد امر داده است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ خداوند در قرآن فرموده اند که کسانی که با شما می‌جنگند شما باید با آن‌ها بجنگید. آن‌هایی که خانه‌های خود را از دست داده اند برای به دست آوردن خانه‌های خود می‌توانند از خود دفاع کنند و خداوند در ۲ آیه در قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده است.  

صدیقی افزود: نکته سوم، برای خاموش کردن آتش فتنه به هر معنایی، باید وارد عمل شد و نباید تماشاگر بود و باید آتش را خاموش کرد وگرنه تمامی مردم درگیر می‌شوند و‌ تر و خشک در این مواقع می‌سوزند.

وی در ادامه با اشاره به این سخن کلام الله گفت: خداوند در جایی دیگر که به جهاد  امر کرده است، برای مقابله با ظالمین و دفاع از مظلومین است. اگر مردمی در حصار هستند و مورد ظلم واقع شدند و تماشاگر باشیم ما در ظلم آن ظالم شریک بوده ایم.

خطیب نماز جمعه تهران  با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در تمام دوره رهبری خود خطی را ترسیم کرده اند و ایشان عنوان کرده اند که ما از هیچ فرصتی برای مقابله با اسرائیل نمی‌گذریم و با تمام وجود از افرادی که مقابل این رژیم منحوس ایستاده اند حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ در ارتباط با ۱۳ آبان، دیدار نوجوانان و جوانان با رهبر معظم انقلاب بسیار شیرین بود. این دیدار و احساساتی شدن و به جوش آمدن این نوجوانان بسیار لذت بخش بود. این دیدار درس آموز  و مهم خار چشم غرب پرستان و نا امید‌ها بود.

امروز جبهه مقاومت یک جبهه عظیم بین‌المللی است

آیت الله صدیقی در ادامه به سخنرانی امروز دبیرکل حزب الله لبنان پرداخت و گفت: سید حسن نصرالله در جبهه مبارزه با قاتلین همیشه در خط مقدم دیده می‌شود؛ بنابراین حضورش یک حضور معنوی، فرهنگی، نظامی و تبلیغی است که با همه وجود خود از جبهه مقاومت حمایت می‌کند.

وی گفت: سلام خدا بر جبهه مقاومت و همه مردم لبنان و مردم یمن که هر روز قوی‌تر از گذشته می‌شوند. امروز یمن یکی از ظرفیت‌های جبهه مقاومت است و برای حمایت از مظلومین غزه قد علم کرده است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه عراق قهرمان و نیرو‌های الحشد الشعبی شعله‌های قهر خدا برای نابود کردن اسرائیل هستند، عنوان کرد: امروز جبهه مقاومت یک جبهه عظیم بین‌المللی است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به استان کردستان گفت: سفر رئیس جمهور به استان کردستان جای تقدیر دارد و این مردم عزیز و مرزبان کردستان چه حماسه‌ای در استقبال از رئیس جمهور مکتبی و مردمی ما آفریدند و جواب دندان شکنی به همه یاوه گویانی که فکر می‌کنند می‌توانند بین شیعه و سنی ایجاد اختلاف کنند، دادند.

صدیقی تصریح کرد: احساسات پاک مردم کردستان اعم از شیعه و سنی در صف واحد قابل تقدیر است البته قبل از این سفر هم رئیس قوه قضاییه دیداری با علمای کردستان داشتند و احساسات و عواطف این مردم نسبت به نظام و پرچمدار نهضت مستضعفان آیت الله خامنه‌ای قابل تقدیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار