بهره برداری از سالن چند منظوره آزادگان شهرستان مرزی بانه

سالن چند منظوره آزادگان شهرستان مرزی بانه روز جمعه به مناسبت سفر رییس جمهور به استان کردستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در حاشیه افتتاح این طرح گفت: عملیات اجرایی این سالن چند منظوره که گنجایش هزار و ۲۰۰ نفر تماشاگر را دارد در سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود و برای احداث آن در مجموع ۴۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
آمنه غلام‌ویسی افزود: با احداث این سالن چند منظوره که ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت و چهار هزار متر مربع زیربنا در چند طبقه احداث شده ظرفیت میزبانی مسابقات ورزشی سراسری و بین المللی در این شهرستان فراهم شده است.
وی ادامه داد: زیربنای سالن چند منظوره آزادگان بانه سرانه فضای ورزشی شهرستان بانه به ازای هر نفر به ۲۱ سانتیمتر مربع رسید.
همزمان با افتتاح این سالن ورزشی، پروژه آبرسانی از سد عباس آباد به شهر بانه شامل خطوط انتقال آب به طول ۲۲.۵ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ آب به ظرفیت ۵۵۰ لیتر بر ثانیه و مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب نیز به بهره برداری رسید.
همزمان پروژه تامین بخشی از نیاز آب شرب بانه با ظرفیت ۶۵۰ لیتر بر ثانیه با حجم هشت میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در سال را برای ۲۲۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان را تامین می‌کند که برای اجرای آن ۵۷۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب ها: افتتاح ، بانه ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.