مطالبات کارگری در صدر اولویت های قضایی زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت:توجه به مطالبات کارگری از اولویت‌های سفر معاون قوه قضاییه به شهرستان زرند بود.

فرحبخش گفت: در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان، بخشی از مطالبات کارگران را به محمدی معاون رئیس قوه و رئیس سازمان زندان‌ها منتقل کردیم.

وی بیان کرد: جامعه‌ کارگری زرند، درصد بسیار قابل توجهی از بافت جمعیتی شهرستان را بخود اختصاص داده و مطالبات متعددی نیز دارند.

رئیس حوزه قضائی شهرستان، مواردی همچون، ضریب سختی، خلاء بیمه ای، اصرار شرکت‌ها به استخراج زغال‌سنگ با روش‌های سنتی و بعضا منسوخ شده را از جمله‌ مهمترین کارگران دانست.

وی تصریح کرد: قطعا برخی از این موارد نیاز به پیگیری از سوی مجلس شورای اسلامی و اصلاح برخی قوانین و مقررات دارد و طرح آن‌ها در این نشست می‌تواند به فتح بابی برای حل آن‌ها تبدیل شود.

این مقام قضائی سپس به مشکل زمین‌های شهرک جهادزرند پرداخت و با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های متعددی که از سوی مسئولان شهرستان انجام شده، گفت: با تمام این پیگیری‌ها، هنوز مشکل اراضی این شهرک مرتفع نشده و می‌طلبد با توجه به اینکه این اراضی سال‌های بسیار دوری به متقاضیان واگذار شده و حتی ساخت و ساز هم در آن ایجاد شده، اما مشکل اسناد واگذاری طبق قوانین موجود همچنان لاینحل مانده است.

فرحبخش بیان کرد:پیشنهاد می‌شود از طریق مجاری قانونی در تهران این موضوع نیز رسیدگی شود چرا که درصد قابل توجهی از ساکنان این شهرک را قشر مستضعف و خانواده‌های ایثارگری و کارکنان دستگاه‌ها تشکیل می‌دهد که از حدود ۲۵ سال قبل در اختیارشان هست.

وی در ادامه به مشکل آب شهرستان و همچنین مشکلات مربوط به سد قطروئیه پرداخت و خواستار رفع مشکلات این سد از طریق دستگاه‌های بالادستی شد.

برچسب ها: کارگران ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار