تلاش اورژانس هوایی بوشهر برای نجات جوان قطع‌ عضو شده

رئیس اورژانس بوشهر گفت: گروه پروازی پزشکی اورژانس تمام تلاش خود را به کار بستند تا عملیات پیوند عضو قطع‌شده جوان کشاورز به‌موقع صورت گیرد.

دکتر سید حسین موسوی اظهار داشت: در این حادثه دست مرد جوان در اثر گیرکردن در ماشین‌آلات کشاورزی قطع‌شده و به‌صورت و دیگر اعضای وی نیز آسیب‌رسیده بود.

وی افزود: با توجه به زمان طلایی در این نوع مصدومیت‌ها تیم فوریت‌های پزشکی به وسیله بالگرد اورژانس بوشهر بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر به پرواز درآمد و با یک برنامه‌ریزی دقیق از طرف ستاد هدایت بیماران مصدوم را به مرکزی با تجهیزات موردنیاز منتقل کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: مصدوم خونریزی شدید داشت و وضعیت حیاتی او در معرض تهدید بود، تیم پروازی پزشکی فوری به محل حادثه اعزام شدند و با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته، به‌سرعت خونریزی را کنترل کردند، این اقدام به‌موقع باعث شد تا بیمار در حالت پایداری قرار بگیرد و از دست دادن خون بیشتر جلوگیری شود.

دکتر موسوی خاطرنشان کرد: تیم پروازی پزشکی روزبه دهباشی و حبیب شنبدی در این مأموریت سخت با اقدامات به‌موقع، توانستند جان بیمار را نجات دهند و سپس مصدوم پس از پایداری علائم حیاتی و کنترل خونریزی به همراه عضو قطع‌شده جهت پیوند به شیراز منتقل کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این عملیات انتقال در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد تا عضو قطع‌شده بتواند به بهترین شکل درمان شود و از دست دادن آن جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.