اقلام مورد نیاز کشور ترکمنستان در بازارچه مرزی باجگیران ایران تامین شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برخی اقلام مورد نیاز ترکمنستان به اقلام عرضه شده در بازارچه مرزی باجگیران این استان اضافه شده است.

امیررضا رجبی  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:  با گشایش بازارچه باجگیران در سال گذشته رونق زیادی به شهر و مراودات تجاری این منطقه بازگشته است به طوری که صادرات کالا از این بازارچه در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۵۰ درصد رشد کرده است.

او افزود: افرادی که از ترکمنستان وارد بازارچه مرزی باجگیران می‌شوند، اجازه تردد در شهر را دارند، ضمن اینکه گشایش بازارچه مرزی باجگیران باعث مهاجرت معکوس شده و ساکنین قبلی آن به این شهر بازگشته اند.

این مقام مسئول  بیشترین سهم از صادرات کالا در خراسان رضوی را به ترتیب مربوط به گمرکات مشهد، دوغارون، سرخس، لطف آباد و باجگیران برشمرد و گفت: ۱۰ درصد از صادرات حوزه صنعت کشور در ۶ ماهه نخست امسال متعلق به خراسان رضوی بوده به طوری که ۳.۵ میلیارد دلار صادرات بخش صنعت کشور ۳۶۰ میلیون دلار متعلق به این استان است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۶ ماهه نخست امسال به میزان ۸.۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار یا پنج برابری داشته به طوری که شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی قرارداد‌های موثری در حوزه‌های نیروگاهی و صنایع نفت و گاز با کشور‌های دیگر منعقد کرده اند که نشان دهنده حضور موثر آن‌ها در فضای بین المللی است.

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۳۷ میلیون دلار کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۱ درصد و در ارزش ۳۵ درصد رشد کرده است، در همین مدت ۱۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۴ میلیون دلار از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی به استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۵ درصد کاهش، اما در ارزش ۱۵ درصد افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.