کارشناس مسائل غرب آسیا؛

جهان اسلام باید در کنار فلسطینی‌ها قرار گیرد

رویوران گفت: جهان اسلام باید در کنار فلسطینی‌ها قرار بگیرد تا یک توازن در رویارویی بزرگ فلسطین و رژیم صهیونیستی صورت گیرد.

حسين رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی تلویزیونی در ارتباط با آخرین وضعیت فلسطین اظهار کرد: رژیم صهیونیسیتی پایگاه پیشرفته غربی‌ها در منطقه است، ما مشاهده کردیم در ۱۹۸۵ بحران اقتصادی در رژیم صهیونیستی به وجود آمد و کارشناسان آمریکایی مستقیم آمدند و اقتصاد آن‌ها را برای چند سال مدیریت کردند که این کشور شرایطش سخت‌تر از این نشود.

وی ادامه داد:  سال ۲۰۰۲ شارون رئیس جمهور وقت صهیونیست‌ها عنوان کرد ما یک ناو هواپیما بر مستقیم و مستقر در منطقه برای آمریکایی‌ها هستیم و این موضوع را برای افزایش کمک‌های مالی آمریکایی‌ها به خودشان مطرح می‌کرد.

وی گفت: از همان ابتدا غربی‌ها پشت اسرائیل بودند و هستند و اکنون هم در این عملیات موشک‌ها هر روز به دست صهیونیست‌ها می‌رسد و اشغالگران آن را بر سر مردم بی دفاع غزه می‌اندازد.  

رویوران ادامه داد: افسران جنگ شهری آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی آمده اند و در حال آموزش دادن به سربازان صهیونیست‌ هستند. در مقابل این صحنه که آمریکا، انگلیس و تمام غربی‌ها پشت اسرائیلی‌ها هستند برای توازن باید اقدامات مهمی انجام داد.  

وی افزود: در این شرایط جهان اسلام باید در کنار فلسطینی‌ها قرار بگیرد تا بتوان یک معادله در این رویارویی صورت داد. بدون پشتيبانی جامعه و ملت‌های اسلامی از فلسطین، آن‌ها قطعا به تنهایی نمی‌توانند فلسطین را آزاد کنند.

وی اظهار کرد: آن چه امروز شاهد آن هستیم و می‌بینیم این است که بر اساس مظلومیت غزه، جوامع اسلامی به هم نزدیک شدند. از اندونزی تا مغرب؛ جوامع در میدان هستند، تظاهرات و اعتراض می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که پیام وحدت بخش امت به جوامع رسیده است.

وی افزود:  بولیوی و شیلی رابطه شان را با صهیونیست‌ها به دلیل جنایاتی که اتفاق می‌افتد قطع کردند، اما امارات یا بحرین قطع نکردند، این واقعاً جای شرمندگی دارد، این که آن‌هایی که در آن طرف قاره آمریکای لاتین در این صحنه نیستند، اما احساس تکلیف می‌کنند، اما در منطقه احساس تکلیف نکردند.

وی گفت: سفر امیر عبداللهیان؛ به کشور‌های منطقه؛ سفر قبلی اش به عراق، سوریه، لبنان، قطر و سفر فعلی اش به قطر، باز هم به ترکیه، این یک حداقلی را می‌تواند ایجاد کند، به هر حال به این کشور‌ها یک سری پیام‌هایی البته که ضرورت دارد در این مرحله رد و بدل شود، رد و بدل می‌شود، مخصوصاً از طریق قطر. اما یادآوری تکلیف؛ یک مسأله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار