صدور مجوز ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در خیابان ساحلی شهرستان قصرشیرین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از صدور مجوز ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در خیابان ساحلی شهرستان قصرشیرین خبر داد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : پس از دو سال بلاتکلیفی ساخت و ساز منازل مسکونی واقع در خیابان ساحلی قصرشیرین که با محدودیت‌هایی مواجه بود، بالاخره اجازه ساخت تحت نظارت کارشناسان میراث فرهنگی استان کرمانشاه صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: نتایج حاصل از این کاوش باستان‌شناسی بر این قرار گرفته که ساخت و ساز ساکنان در این بخش از شهر با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام شود.

فرمانی با توجه به مشکلات ساخت و ساز، تصریح کرد: یافته‌های حاصل از کاوش و گمانه‌زنی باستان‌شناسی در این محل نشان داد که متعلق به دوران متاخر اسلامی و سازه‌های معماری دوره صفویه تا قاجاریه و پهلوی اول بوده است.

وی افزود: بر اساس نتایج یافته‌ها این محدوده به‌طور کلی دارای بافت منسجم معماری نبود و به همین دلیل تصمیم بر آن شد که با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی ساخت و ساز در این بخش تداوم یابد و مشکلات ساخت و ساز شهروندان ساکن در این محدوده نیز برطرف شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.