صدور سه رأی دادگاه برای آلایندگی محیط زیست در اردل

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری، از صدور حکم قضایی برای یکی از شهرداران و دو نفر از دهیاران متخلف در شهرستان اردل خبر داد.

سعید یوسف‌پور اظهار کرد: سه متخلف زیست محیطی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و ایجاد آلودگی محیط‌زیست از طریق رهاسازی و عدم اقدام به جمع‌آوری و دفن غیر اصولی پسماند‌ها پس از سیر مراحل قانونی به پرداخت جزای نقدی و حبس تعزیری محکوم شدند.

وی افزود: این افراد متخلف چندی پیش به دلیل عدم توجه به اخطاریه‌های حفاظت محیط‌زیست شهرستان برای رفع آلودگی و رهاسازی پساب و تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگیری قضایی قرار گرفته و به مراجع قضایی معرفی و با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی توسط مراجع قضایی به تحمل حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.


بیشتر بخوانید


یوسف‌پور در پایان تصریح کرد: شهردار این شهرستان به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی یکی از دهیاران به نود و یک روز حبس تعزیری و دهیار روستای دیگر در این شهرستان به ۳۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

گفتنی است: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط‌زیست شود جرم و مرتکبین طبق قوانین مشمول مجازات می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار