اژه‌ای:

امنیت روانی مردم را در مقابله با فساد خدشه‌دار نکنیم/ کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟!

رئیس قوه قضائیه گفت: باید مراقبت کنیم به بهانه مقابله با فساد امنیت روانی مردم را خدشه دار نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسن اژه‌ای در دیدار با اقشار مردم کرمان گفت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم، اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم.

وی افزود: گاهی مطالبی بدون استناد و عمدتا از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آن‌ها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند، کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟!

برخورد با فرزندان مفسد مسئولین انجام شد

اژه‌ای بیان کرد: پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلف از رئیس جمهور تا رییس مجمع تشخیص مصلحت داشت و از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضاییه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آن‌ها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند؛ بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.

رئیس قوه قضا تاکید کرد: امروز ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد و سبب آزردگی مردم ما می‌شود؛ من بعد از اغتشاشات سال گذشته مکرراً خطاب به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فراجا و وزارت کشور، تاکید کردم که بسیاری از جرایم در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و عفاف و حجاب، در زمره جرایم مشهود هستند و باید با همین ظرفیت‌های قانونی موجود، با آن‌ها برخورد کرد تا اینکه یک قانون جامع‌تری تصویب شود .

وی تصریح کرد: انتقال و جابجایی زندان‌ها از داخل شهر‌ها به بیرون از شهرها، یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی است، اما تحقق کامل این امر نیازمند فراهم شدن یکسری شرایط است؛ علی‌ایّحال انتقال و جابجایی زندان کرمان نیز در زمره برنامه‌های دستگاه قضایی می‌باشد

 حجت‌الاسلام اژه‌ای افزود : امروز که شاهد جنایت‌های سبعانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه هستیم مشاهده می‌کنیم که روح حاج قاسم در رزمندگان جریان مقاومت، متبلور است.

عملیاتی شدن تفاهم نامه دستگاه قضا با بنیاد شهید

وی تصریح کرد: به مردم استان کرمان که تعداد زیادی از ورزشکارانشان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو برای ایران اسلامی مدال‌آوری کردند و در عین حال ارزش‌های اسلامی را نیز پاس داشتند تبریک می‌گوییم.

رئیس قوه قضائیه گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین قوه قضاییه و بنیاد شهید در راستای رسیدگی به امور هرچه مطلوب‌تر جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا منعقد شده است لذا در همین راستا به رئیس کل دادگستری استان کرمان دستور می‌دهم که عملیاتی‌سازی مفاد این تفاهم‌نامه را با جدیت در استان کرمان پیگیری کند.

رئیس عدلیه بیان داشت: چنانچه جایی سراغ دارید که دیوان عدالت اداری بر خلاف قانون عمل کرده، آن را اعلام کنید تا پیگیری کنیم، اما توقع نداشته باشید که دیوان، بر خلاف قانون عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، قبل از صحبت های اژه‌ای رئیس قوه قضائیه را شخصیتی محبوب، برجسته و دارای شخصیت پاک توصیف کرد و گفت: برنامه جامع دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی و همچنین تجربه و دانش بالای حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در راس قوه قضائیه، موجب افزایش امید مردم به دستگاه قضا شده است.

وی  خواستار تفویض بر خی اختیارات لازم به اعضای قضایی شورای راهبردی استان کرمان برای رفع هرچه سریع‌تر مسائل و مشکلات این استان شد.

نماینده خانواده شهدا و ایثارگران نیز در این جلسه خواستار تعریف ضمانت اجرایی دقیق برای قانون جامع ایثارگران در نتیجه تعامل و هم افزایی قوای قضائیه و مقننه شد.

رفع ابهام در قانون برخورد با معتادان متجاهر ضروری است

نماینده اساتید و نخبگان استان کرمان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از رئیس دستگاه قضا به واسطه شرکت در مجامع دانشگاهی نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: استان کرمان در حال حاضر یکصد هزار دانشجو دارد و این در حالی است که تا پیش از انقلاب تعداد دانشجویان محصل در استان کرمان تنها ۱۰۰ نفر بود.

نماینده بانوان استان کرمان نیز در این جلسه بر ضرورت تعیین تکلیف ابهامات قانونی در حوزه نحوه برخورد با معتادان متجاهر و همچنین انتقال زندان مرکزی کرمان به حاشیه شهر تاکید کرد.

نماینده کشاورزان استان کرمان نیز ضمن قدردانی از عملکرد استانداری و دستگاه قضایی کرمان در زمینه جلوگیری از پلمب شدن تعداد قابل توجهی از چاه‌های آب، بزرگترین معضل جامعه کشاورزی این استان را مقوله برگشت ارز دانست و خواستار مساعدت دستگاه قضایی برای حل این مشکل شد.

نماینده طلاب و روحانیون استان کرمان نیز در این جلسه به انتقاد از برخی سازوکار‌های اداری دستگاه قضا پرداخت و در ادامه گفت: امروز مردم از چپاول بیت‌المال از سوی عده‌ای خاص و آقازاده رنج می‌برند و ضرورت دارد که قوه قضاییه در این زمینه تصمیماتی فوری و عاجل اتخاذ کند.

وی همچنین خواستار به کارگیری هرچه بیشتر طلاب و روحانیون از سوی دستگاه قضایی در مقوله پیشگیری از وقوع جرم شد.

برخورد با بی‌حجابی خواسته نماینده دانشجویان کرمان

نماینده طوایف استان کرمان و از علمای اهل سنت این استان نیز طی سخنانی، تفرقه را آفت امت اسلامی دانست و گفت: تمام تلاش دشمنان بر این است که جامعه اسلامی وحدت نداشته باشد.

نماینده دانشجویان استان کرمان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تحولات صورت گرفته در قوه قضاییه طی دو سال گذشته، ابر ضرورت به نتیجه رسیدن پیگیری‌های حقوقی در پرونده ترور شهید سلیمانی تاکید کرد و در ادامه خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در مقوله حجاب شد.

نماینده دانش‌آموزان استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نقش ویژه دهه هشتادی‌های انقلاب اسلامی در ایجاد نظم نوین جهانی، به انتقاد از وضعیت نظام آموزشی در کشور پرداخت و در ادامه، خواستار برخورد قاطع و بدون تعارف دستگاه قضا با مفسدان و گسترش دهندگان بی‌عفتی در جامعه شد.

دیدار با اقشار مردم کرمان با رییس دستگاه قضا در استانداری کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
خانم شورای شهر که با نفوذ دختر شو استخدام و حقوق نجومی می گرفت
دکتر چمران هم قول رسیدگی به پرونده داد که بعد نتیجه متخلفان برخورد و نتیجه به مردم اعلام شود
اما خیلی راحت شیک با یک استعفا از دست قانون خلاص شد الانم معلوم نیست شاید جایی بهتر دوباره استخدام شده باشد
وقتی کسی به این راحتی استخدام می شود بعید می دانم برای استخدام بعدی در جای دیگر مشکلی داشته باشد
این یکی از صد ها نمونه که برخورد نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
مسئولان مرتب وعده دروغ می دهند ولی کسی برخورد نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
Mari
۰۸:۳۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
چرا روحانی و کابینه اش در زندان نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
لطفا در هیچ جا شاهد پارتی بازی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
ای کاش دست بانکی هارو از انبوه سازی مسکن کوتاه کنید اگه جلوی دزدی احتکار وفساد گرفته بشه ایران گلستان میشه
Iran (Islamic Republic of)
باجناق
۱۱:۳۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
بله فقط ثابت نمیکنید تا مجازات هم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
مثلا چه برخوردی کردی ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
این همه گرونی هست هر دفعه میری خرید قیمت ها با دفعات قبل چند برابر فرق داره این ها را کی باید پیگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
بفرمایید با کدام مسئول متخلف برخورد متناسب با تخلف شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
چرا خودرو باید سال 2 بار افزایش قیمت داشته باشد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
با مافیای خودرو چی پراید 10 تومنی کردن 300 میلیون پژو 20 تومنی کردن 600 میلیون این قانون و عدالت کجاس؟!!!!؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
پراید گرون نشده
اون ارزش ریاله که داره روز بروز کمتر کمتر ميشه
والا اون زمان که پراید 10 تومن بود خرجی خورد خوراک حقوق غیره هم به همان اندازه 10 تومن ارزش داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
چراپول کنتورآب به گردن مشترکینه مبلغ ۱۲۰۰ یک سال کارمیکنه وقتی بازش میکنیم یک چرخ دنده کوچک پلاستیکی داره دندهاش خورد شده بخاطراین باید مشترک ۱۲۰۰ هزارتومان پرداخت کنه این یعنی فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
به اختلاس صنایع فولاد مبارکه رسیدگی نکردید!
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۰:۴۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
ای کاش با بانک ها به خاطر پرداخت تسهیلات با سودهای کلان که از مردم می‌گیرند هم برخورد میشد، با افرادی که باعث افزایش نرخ ارزها میشند و این موضوع در معیشت مردم تاثیر میزاره هم برخورد میشد، کاش از افزایش قیمت مسکن جلوگیری صورت میگرفت، کاش برای افراد تحصیل کرده برنامه کارآموزی و اشتغال در رشته خودشون فراهم میشد که با مبالغ ناچیز مجبور نباشیم در جاهای مختلف برای امرار معاش کار کنیم.
از مسئولین خواهش میکنم که برای این منظور رسیدگی کنند که اینقدر در سختی نباشیم.
Germany
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران پيگيرى كنيد ما مدتيه اومديم هشتگرد زندگى ميكنيم قطار گلشهر به هشتگرد واقعا تايمش كمه بايد ساعتش زياد كنيد ما ساعت ٨ و نيم كارمون از گلشهر تموم ميشه بأيد برگرديم هشتگرد نييسسست قطار نيست ميگن تا ٥ و نيم بيشتر سرويس نداريم! پنج و نيم ينى بِه بعدما بايد كلللى پول تاكسى اينا بديم لطفا پيگيرى كنيد قطار اضافه كنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
با مافیای شکر برخورد نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
دررابطه با معیشت ومتناسب سازی حقوق هم برابر عدالت مد نظر قرار ورسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
با رانت خواران بورسی ، دزدان بورس ، دستکاری کنندگان بورس و عاملین سقوط بورس برخورد نکردید ، جناب اژه ای عزیز. بورس سقوط کرده ، ضرر و زیان سهامداران از ۸۰ درصد فراتر رفته ولی متاسفانه دستگاه قضا و مجلس بی تفاوت بودند.
Germany
محسن
۱۷:۲۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
مستمری بهزیستی وکمیته امدادزیرخط فقراست این بودجه دست کیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
فک میکنن واسه کسیکه هیچ درآمدی نداره ۶۰۰ یا دو نفره ۱ تومن پول زیادیه هیچگونه هزینه درمانی هم ک تقبل نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
ما کارمندان آموزش فنی وحرفه ای در سطح استانها به لطف وزیر کار دست کمی از شما نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
خیانت به ایران خیانت به امام زمان عج هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
اینها اگر خدا و امام زمان می‌شناختند خودرو را حلبی و با گرانفروشی ده درصدی قالب ملت نمی کردند بخری هم همین آشغاله نخری هم هیچ،همینه،چاره نداری ننگ بر سایپا و ایرانخودرو