برگزاری یادواره ۱۵۱ شهید در شهرستان اسکو

همزمان با سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و در راستای گرامیداشت کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی، یادواره ۱۵۱ شهید شهرستان اسکو در مجتمع ورزشی وحدت اسکو برگزار شد.

سرتیپ پاسدار بابازاده از جانبازان دوران دفاع مقدس در این یادواره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: در این جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی با حمایت کشور‌های استکباری با تمام قدرت در حال حمله وحشیانه به زنان و کودکان و مراکز درمانی و مسکونی بوده و رسانه‌های وابسته به استکبار و رژیم صهیونیستی درصدد مظلوم نمایی اسرائیل هستند.

وی به ۷۵ سال اشغالگری اسرائیل و ظلم‌هایی که در حق فلسطینیان انجام گرفته اشاره کرد و گفت: جنایات و اشغالگری اسرائیل برای کل دنیا مشخص شده و اسرائیل به هیچ عنوان نخواهد توانست به این ظلم ادامه داده و در نهایت از بین خواهد رفت و این وعده الهی است که به زودی محقق خواهد شد.

وی به نقش امام خمینی در تبیین حقانیت فلسطین و لزوم حذف غده سرطانی اسرائیل از روی زمین اشاره کرد و گفت: اگر تدبیر امام خمینی ره نبود الان بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی هیچ نامی از فلسطین نمی‌ماند و این امام خمینی ره بود که ندای مظلوم فلسطین را به جهانیان رساند.

یکی از  جانبازان دوران دفاع مقدس به دوران دفاع مقدس و دلاوری‌های رزمندگان اسلام و به ویژه رزمندگان و فرماندهان غیور خطه آذربایجان شرقی در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره کرد و افزود: جنگ ایران با دشمنان جنگ ایمان و کفر بود و در دوران دفاع مقدس مردم غیور و غیرتمند آذربایجان با حضور در جبهه‌های جنگی که نابرابر بود مقابل دشمنان از خود رشادت و پایداری نشان دادند و این مساله باعث شد تا دفاع ملت ایران از کیان و سرزمین خود مقدس شده و دفاع مقدس نام گیرد.

سرتیپ بابازاده به ارزش‌های دفاع مقدس و ضرورت حفظ آثار و نشر ارزش‌های آن اشاره کرد و افزود: برای حفظ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی جوانان و رزمندگان دلاور و غیرتمندی مظلومانه جنگدیند و به شهادت رسیدند تا ما در دنیا دارای عزت، عظمت و اقتدار باشیم و این دفاع مقدس ستودنی و ارزشمند است.

حجت الاسلام حافظ نیا امام جمعه اسکو هم عزت و عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا را به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس دانسته و برتکریم خانواده‌های شهدا تاکید کرد.

وی گفت: نشر و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده و جوان خواهد توانست آینده و امنیت این کشور را تضمین کرده و یاد و خاطره شهدا را در دل‌ها زنده نگه دارد.

در این مراسم از پدران و مادران تعدادی از شهدای دوران ۸ سال دفاع مقدس شهرستان اسکو با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

مداحی و اجرای سرود حماسی توسط گروه دانش آموزی از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش شهرستانی بود.

برچسب ها: شهدا ، جانبازان ، رزمندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.