دستگیری چهار شکارچی پس از تعقیب و گریز ۱۱ ساعته محیط بانان منطقه کولگ مهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تعقیب و گریز ۱۱ ساعته محیط بانان و دستگیری چهار شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده کولگ در نوار مرزی مهران خبر داد.

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: دیروز محیط بانان منطقه حفاظت شده کولگ از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۱ دیشب در تعقیب و گریز چهار شکارچی بودند تا موفق به دستگیری این متخلفان شدند.

وی افزود: این شکارچیان متخلف اقدام به شکار یک راس بز وحشی کرده بودند و ۷۵۰ میلیون ریال ضرر و زیان به طبیعت وارد کردند.

محمدی ادامه داد: شکارچیان متخلف پس از دستگیری ابتدا در بازداشتگاه پاسگاه هنگ مرزی واقع در منطقه حفاظت شده کولگ قرار گرفتند و سپس برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضا در مهران شدند.

وی از همکاری نزدیک و همیشگی مرزبانان در پاسگاه‌های هنگ مرزی واقع در کولگ با محیط بانان و همچنین دادستانی و دادگستری این شهرستان در برخورد با شکارچیان متخلف قدردانی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: این متخلفان به دستور مقام قضا محکوم به پرداخت جریمه شده اند و پرونده از نظر کیفری مفتوح است.

وی تاکید کرد: تمام وحوش حلقه‌های زنجیره اکوسیستم طبیعت را تشکیل می‌دهند که با از بین رفتن هر حیوان، ضربه‌های جبران ناپذیری به این زنجیره وارد می‌شود.

محمدی اضافه کرد: باتوجه به اینکه بیشتر حیات وحش در ماه‌های جفت گیری و آبستنی قرار دارند، هرگونه استرس و وحشت در بین آنها، در فرایند زادآوری این وحوش مخاطره آمیز است.

وی با بیان اینکه نظارت بر عرصه‌های طبیعی تشدید شده است، افزود: حفاظت از زیستگاه‌ها باتوجه به وسعت آنها، نیازمند مشارکت و عزم عمومی است و هر فردی باید یک محیطبان برای طبیعت باشد.

محمدی از عموم مردم به ویژه شکارچیان خواست از تعرض و تعدی به حیات وحش خودداری کنند و نسبت به حفظ این انفال همراه و همکار محیطبانان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.