بایدن لایحه کمک ۱۴ میلیارد دلاری به تل‌آویو را وتو می‌کند!

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید: لایحه‌ای که کمک‌های خارجی واشنگتن را صرفا بر رژیم صهیونیستی متمرکز می‌کند، امضا نخواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در جلسه مجلس سنا در خصوص اختصاص کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی، سناتور‌های آمریکایی از هر دو حزب درباره کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تردید داشتند و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در نهایت تهدید کرد در صورت تصویب، این لایحه را وتو خواهد کرد.

به گزارش رویترز، نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان روز دوشنبه از لایحه هزینه‌های تکمیلی برای رژیم صهیونیستی رونمایی کردند.  لایحه مذکور، پیشنهاد می‌کند که بودجه جنگ در اسرائیل از بودجه جنگ در اوکراین جدا شود.

این لایحه برای آنکه به قانون تبدیل شود باید هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا به تصویب برسد و در نهایت بایدن آن را امضا کند. دولت بایدن اعلام کرده وی در صورتی که این لایحه به میزش برسد، آن را وتو خواهد کرد. دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید نیز گفت: «این لایحه برای اسرائیل، منطقه خاورمیانه و امنیت ملی ما بد است». 

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته گفت که اوکراین برای پیروزی در مبارزه خود با روسیه به کمک مستمر آمریکا نیاز دارد.

روز گذشته، در یک جلسه طوفانی که چندین بار توسط تظاهرکنندگان قطع شد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع سنا گفتند که کمک به کی‌یف و تل‌آویو ارتباط تنگاتنگی با هم دارد و نباید آنطور که جمهوریخواهان می‌خواهند، از هم جدا شود. 

شایان ذکر است که جمهور‌ی‌خواهان آمریکایی مایل به حمایت از رژیم صهیونیستی هستند، اما با هرگونه کمک بیشتر به اوکراین مخالفند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار