سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ در دولت آغاز شد

بهادری جهرمی گفت: رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در دولت آغاز شد و در دستورکار قرار گرفت.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: دولت برای کنترل قیمت کالا‌های اساسی در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‍‌ها موافقت کرد سود بازرگانی کالا‌های اساسی صفر باشد و از ابتدای سال هم این محاسبه صفر منظور شود.

وی افزود: رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در دولت آغاز شد و در دستورکار خود قرار دارد تا به محض نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی، امکان تصمیم‌گیری نهایی درخصوص کلیات بودجه در دولت فراهم باشد.

سخنگوی دولت بیان کرد: مباحثی از قبل انجام شده است تا بتوان در سریع‌ترین زمان، بعد از تصویب برنامه توسعه، کلیات لایحه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

بهادری جهرمی گفت: مطابق اصلاحی که در آیین داخلی مجلس در سال گذشته صورت گرفت دولت باید در دو مرحله، بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم کند اول بخش کلیات و بعد جزئیات. به همین دلیل جلسه امروز دولت از ابتدای بامداد و ساعت ۶ صبح آغاز به‌کار کرد و حدود ۴ ساعت به طول انجامید که بیشتر جلسه به طرح و بحث پیرامون کلیات بودجه اختصاص داشت.

وی با بیان اینگه دولت رویکرد‌های کلانی را در کلیات بودجه دارد، گفت: به طور طبیعی اساسی‌ترین و اصلی‌ترین اهداف حمایت موثر از تولید و ایجاد زیرساخت‌های لازم مالی و بودجه‌ای به منظور امکان تحقق رشد اقتصادی مناسب در سال ۱۴۰۳، ایجاد اشتغال و اشتغال‌زایی مناسب، مهار تورم و کاهش تورم که به بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کند و همچنین اصلاح ناترازی‌هایی که در نظام‌های بودجه‌ای، مالی و بانکی و حوزه‌های انرژی که در سال‌ها و دهه‌های گذشته با آن مواجه بودیم، است.

سخنگوی دولت بیان کرد: محور‌های اصلی کلیات لایحه بودجه نیز در این جلسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت سلسله جلساتی را به منظور بررسی کلیات بودجه خواهد داشت. اکنون جلسات کمیته‌ها و کمیسیون‌ها در حال برگزاری همزمان با صحن دولت است و جلسات آتی را به کلیات خواهیم پرداخت.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: از جمله مصوباتی که بعد از بررسی مرحله اول کلیات بودجه در دستور کار دولت قرار گرفت به دو مصوبه اشاره می‌کنم. مصوبه نخست، کنترل قیمت کالا‌های اساسی در بازار و جلوگیری از افزایش کالا‌های اساسی و کالا‌هایی که در زنجیره تولید این کالا‌ها قرار دارند، بود. 

وی تصریح کرد: دولت موافقت کرد که سود بازرگانی کالا‌های اساسی اعم از روغن، انواع روغن، روغن پالم و دانه‌های روغنی صفر باشد و از ابتدای سال این محاسبه صفر منظور شود تا در واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصولات و یا دانه‌هایی که مورد مصرف تولید صنعت روغنی و یا کشاورزی قرار می‌گیرند کاهش هزینه یا کنترل تورم هزینه‌های آن‌ها را داشته باشیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: مصوبه دیگر امروز هیات وزیران این بود که با توجه به اینکه به فصل سرما و اوج مصرف گاز نزدیک می‌شویم سلسله اقدامات و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: دولت در جلسه امروز به منظور رفع ناترازی در تولید صنعت گاز طبیعی و حمایت موثر از جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه، مشوق‌هایی را تصویب کرد تا امکان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و گاز طبیعی فراهم شود.

وی افزود: در بخش تاسیسات مختلف، حوزه افزایش تولید و افزایش بهره‌وری مشوق‌هایی پیش‌بینی شده تا سرمایه‌گذاری اقتصادی‌تر باشد و در زمان اوج مصرف گاز در کشور کمک‌کار تراز و ایجاد تراز در تولید و مصرف گاز باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار