در طرح جوانی جمعیت و خانواده

دو هزار ظرفیت جدید انبوه سازی در بیرجند باز می‌شود

ظرف دو هفته آینده ۲۰۰۰ ظرفیت جدید انبوه سازی برای کسانی که در طرح جوانی جمعیت متقاضی هستند برای زمین‌های سایت زعفرانیه باز می‌شود.

عباس زاده معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان قابلیت اعمال دارد و با نهایی شدن الحاقات جدید در بیرجند نیز مشکل واگذاری زمین نیز در این شهر حل می‌شود.

او افزود: برای بیرجند در مرحله‌ی اول باز شدن سایت انبوه سازی ۴۰۰۰ ظرفیت باز کردیم که ۲۰۰۰ نفر ثبت نام کردند و ظرف دو هفته آینده با مصوبه شورای مسکن مجدداً دو هزار ظرفیت باقی مانده انبوه سازی و سایت باز می‌شود که همان زمین‌های سایت زعفرانیه است.

عباس‌زاده بیان کرد: همچنین این امکان فراهم شده که متقاضیان در بیرجند در صورتی که امکان شرکت در طرح انبوه سازی را ندارند می‌توانند در روستا‌های اطراف بیرجند و در شهر خوسف زمین دریافت کرده و به صورت ویلایی آن را بسازند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت مشمولینی که سه فرزند دارند می‌بایست هزینه آماده‌سازی زمین به قیمت کارشناسی روز را که مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان است، دو سال بعد از تحویل زمین و در اقساط ۸ ساله بدهند و مشمولینی که چهار فرزند و یا بیشتر دارند از دادن هزینه آماده‌سازی زمین معاف هستند و این مبلغ به وسیله دولت پرداخت می‌شود.

او عنوان کرد: به طور کل در استان تاکنون ۱۱ هزار نفر برای طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که ۶۰۰۰ نفر واجد شرایط شده و به بیش از ۵۲۷۰ متقاضی زمین واگذار شده و بقیه واگذاری‌ها در دست اقدام است.

عباس‌زاده اظهار کرد: عمده عدم واگذاری‌ها مربوط به بیرجند است، زیرا منتظر الحاق اراضی دولتی هستیم که این الحاقات دو هفته قبل به تصویب رسید و مشاور در حال برداشت اطلاعات زمین است و امیدواریم که طرح تفکیکی را تا یک ماه آینده آماده کند و بعد از اینکه به تصویب برسد، عمده الحاقات بیرجند که اراضی پادگان ۰۴ سابقه است صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.