دستگیری وکیل مجرم!

رئیس کل دادگستری اراک گفت: یکی از وکلای دادگستری که به موکلین خود قول اخذ رأی تضمینی می‌داد و حق‌الوکاله‌های کلان دریافت می‌کرد، دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یکی از وکلای دادگستری با ادعای داشتن ارتباط نزدیک با بعضی از قضات، به موکلین خود قول اخذ رأی تضمینی داده و بابت این موضوع حق‌الوکاله‌های کلانی را از آنان دریافت کرده است.
حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی با بیان اینکه، نهاد‌های نظارتی و بالادستی باید نظارت بیشتری بر رفتار حرفه‌ای وکلا داشته باشند، ادامه داد: این وکیل خاطی با ارتباطاتی که با بعضی کازیرنویسان داشت، بعضی پرونده‌های خود را به شعب خاص هدایت و احکام مورد نظر خود را در این شعب اخذ می‌کرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با رصد و نظارت نامحسوس چند ماهه و مستندسازی کامل، نسبت به دستگیری این وکیل، اقدام شد و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده قضایی وی در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: این وکیل فقط در یک فقره قرارداد خصوصی اخذ مبلغ حدود ۷۰ میلیارد ریال حق‌الوکاله برای گرفتن رأی تضمینی، با موکل خود تنظیم کرده بود.
 
وی افزود: رسالت وکیل دفاع کارشناسانه و عادلانه در مدار قانون است که ادعای اینکه اعلام کند، من رای تضمینی می‌گیرم جای تأمل و ورود نهاد‌های نظارتی دارد که باید با حساسیت زیاد و به صورت جدی با چنین وکلایی برخورد شود و هیچ‌گونه اغماضی در این برخورد‌ها وجود نخواهد داشت، چرا که این افراد مایه سرایت فساد به بخش‌های مختلف و بدبین کردن مردم به وکلای پاک‌دست و حق‌مدار خواهند شد.

برچسب ها: وکیل ، مجرم ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.